Wpis z mikrobloga

@swango: Z tym, że ustawieniem lusterka nie wyeliminujesz całkowicie martwego pola, co najwyżej je przesuniesz. Lusterko ma ograniczony kąt widzenia niezależnie od ustawienia, więc osobiście odradzałbym poleganie tylko na tym. ;-)

Spojrzenie w bok to ułamek sekundy. Śmiem twierdzić, że trwa o wiele krócej i rozprasza o wiele mniej niż miotanie się po kabinie obserwując lusterko pod różnymi kątami w takim na przykład seicento, żeby dobrze zbadać całe otoczenie. A propo
@mikw

Z tym, że ustawieniem lusterka nie wyeliminujesz całkowicie martwego pola, co najwyżej je przesuniesz

Zamiast dwóch martwych pół będziesz miał cztery malutkie. Na tyle małe, że nie schowa się w nich żaden samochód.

Spojrzenie w bok to ułamek sekundy. Śmiem twierdzić, że trwa o wiele krócej i rozprasza o wiele mniej niż miotanie się po kabinie obserwując lusterko pod różnymi kątami


Przy zmienianiu pasów z lusterkami z metodą 2 nie musisz
@swango: Zależy od konstrukcji lusterek. Jeśli nie są profilowane i wystarczająco duże, jedyne co osiągniesz to pogorszenie oceny odległości w odbiciu. I możesz nie zobaczyć w lusterku samochodu jadącego praktycznie na równi- a rzut oka w bok takie niespodzianki wyeliminuje. ;-)
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

@swango: Schemat kątów widzenia dość optymistyczny, w najlepszym wypadku dla lusterek asferycznych. Uwzględnij do tego, że pasy ruchu na autostradach są raczej szersze niż przedstawione. Dla własnego bezpieczeństwa nie ma się co łudzić, że w przysłowiowym seicento z maleńkimi zwierciadłami płaskimi przestawienie lusterka o ten 1 stopien w lewo zlikwiduje martwe pole- a jedynie je o ten kawałek przesunie.
@siemankojanko: Oczywiście nie mówimy tu o wyginaniu się jak do cofania, tylko rzucie oka przez ramię?

Myślę, że bardziej pół sekundy- sekunda, ciągle mniej niż wychylanie się po kabinie żeby obejrzeć cały boczny pas w małym lusterku (znowu: trzeba mieć na uwadze różne konstrukcje i różne pole widzenia lusterek). W tym czasie też nie jesteś skupiony na wydarzeniach przed maską. A przynajmniej nie musisz przyjmować pozycji, w której i tak będziesz
@swango: ja ustawiam tak żeby widzieć inne samochody. Żyję w cywilizowanej okolicy i nie obawiam się że w trakcie jazdy ktoś mi tylni zderzak #!$%@?.

protip: wychyl się maksymalnie w lewo, by dotknąć głową szyby: w tym momencie powinieneś widzieć lewy bok auta. Wychyl się maksymalnie w prawo, ile pasy pozwalają - teraz powinieneś widzieć prawy bok.
@swango: Nie widzę w ogóle swojego samochodu w lusterku, bo nie potrzebuję żadnych punków odniesienia na nim. Wystarczy mi wiedza, że jak ruszą głową o 1 cm a jedną lub drugą stronę to już będę swój samochód widział.