Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Mirki kochane! Nie potrzebuję rady od randomowych no-life'ów, ale potrzebuję się wygadać. #problemypierwszegoswiata

Mieszkam w małej miejscowości w tzw. Polsce-B. Pracuję w pobliskim mieście. Jestem programistą - może nie jakimś strasznym wymiataczem, ale IMHO całkiem solidnym rzemieślnikiem-klepaczem kodu.

Zarabiam nieco ponad średnią krajową. W branży to niewiele, ale w moim mieście to kwota z pogranicza fantazji. Tutaj każda kwota powyżej #tysioncpincet to dużo.

Mam żonę i syna w wieku przedszkolnym. Żona pracuje dużo i na zmiany. Zarabia słabo (nie oszukujmy się), ale lubi swoją pracę. Realnie rzecz biorąc, ja spędzam z synem większość czasu, i w gruncie rzeczy, nie mam nic przeciwko. Oboje pracujemy, syn chodzi do przedszkola (o ile akurat nie choruje), w razie komplikacji w pracy dziadków mamy na miejscu, całkiem nieźle nam się układa w związku.

W gruncie rzeczy niczego nam nie brakuje - nie głodujemy, mamy dwa samochody, mieszkamy w domu z ogrodem (odziedziczonym, ale własnym)... Ale - samochody mają po kilkanaście lat, a dom powoli domaga się remontów.

Problem polega na tym, że otrzymałem ofertę pracy. Za kwotę... dużą. Znam ludzi, którzy lecieli za ocean, żeby zarabiać mniej. Szczerze mówiąc, przypuszczam, że nigdy w życiu nie znałem nikogo, kto by tyle zarabiał. Dość powiedzieć, że nawet, gdyby żona całkowicie zrezygnowała z pracy, i gdybyśmy wynajęli (naprawdę) fajne mieszkanie w Dużym Mieście - to wciąż mielibyśmy do dyspozycji istotnie więcej pieniędzy, niż teraz. Okazuje się, że #programista10k to nie ponury żart.

Geograficznie - w dużym mieście 80km dalej. Poza tym - równie dobrze mogłoby to być na Marsie.