Wpis z mikrobloga

#samochody #auta #audi #audia4 #audia6 #audia8 #opel
Mireczki planuję kupić auto w przedziale 50-80 tyś. zł, warunki to minimum rok 2008,
niski przebieg (maksymalnie około 200 tys.) jeżdżę trasy po 150 km.
Zastanawiam się nad większym silnikiem w benzynie ( plus założyć gaz ) ewentualnie 3.0 w dieslu
Dodam, że jeżdżę przeważnie po autostradzie i mam ciężką nogę :)
Najbardziej podobają mi się audi a8 d4, lecz znajomi mówią, że nie da się zagazować no i strasznie drogie w utrzymaniu...
Myślałem także nad Audi A4, A6, A8d3 oraz takim opelkiem, czy też nad taką 7mką.
Proszę pomóżcie coś wybrać rozsądnego :)
  • 26
  • Odpowiedz
@3330235: Ale wiesz, że tych A4, A6, A8d3 od 2008 też nie zagazujesz na "zwykłym LPG" czyli do aut z wtryskiem pośrednim? Musiałbyś szukać instalacji z dotryskiem benzyny, czyli pali trochę gazu i benzyny jednocześnie, przez co jeśli dużo się nie jeździ w trasach, to jest to mało opłacalne.

Tutaj masz przykładową instalacje, tabelka z przewidywanym spalaniem wraz z cennikiem
  • Odpowiedz
@unimog instalacja wtrysku bezpośredniego z wykorzystaniem wtryskiwaczy benzynowych. Jedyne rozsądne wyjście. Jakieś dotryski benzyny to januszowanie na poziomie wsadzania II generacji do wielopunktowego wtrysku pośredniego...
  • Odpowiedz
@3330235 nigdy się nie opłaca wg mnie. Nawet za granicą już gaz zatankujesz ale musisz mieć świadomość że nie do wszystkich samochodów jest możliwe założenie wtrysku bezpośredniego w fazie ciekłej i że jak już jest (TSFI jest) to instalacja może kosztować nawet 10k. Jeśli byś jeździł jak ja, czyli z 1k rocznie to się nie opłaca ni cholery ale przy 10k i więcej już zwykle tak.
  • Odpowiedz
@pietryna123: rozumiem, że polecasz kupić coś w benzynie i zagazować :) dodam, że jeżdżę pasatem 2.0 w turbo benzynie (200km) który w trasie może i mało pali przy spokojnej jeździe, ale przy mojej łyka sporo... więc jak mam na trasie 150 km wydać na paliwo 80/90 zł i mieć mniej mocy, to wolę wydać tyle samo mając większą moc :)
  • Odpowiedz
że polecasz kupić coś w benzynie i zagazować


@3330235: Ja bym tak zrobił bo masz pewność co wkładasz. Ewentualnie musisz wiedzieć na co patrzeć żeby ocenić jaka instalacja jest wsadzona jak kupujesz już gotowca.

które nie maja wtrysku bezpośredniego (czyli w audi fsi i
  • Odpowiedz
@pietryna123: Nie znam się na tych instalacjach, ale czy te Vialle do fsi tez działają na dotrysk benzyny? Odradzałem mu silniki fsi nie dlatego, ze nie można założyć do nich instalacji, tylko dlatego ze są one zazwyczaj potwornie drogie, a dodatkowo musza mieć dotrysk benzyny, wiec tak średnio ekonomicznie to wychodzi.
  • Odpowiedz
@3330235: Tutaj masz najświeższą listę instalacji Vialle LpDi.
Kolumna "LPe": jeśli jest "Lpdi" lub "Lpdi v3" tzn że auto zużywa tylko gaz, nawet do uruchomienia pojazdu, także 0% zużycia benzyny. Koszt instalacji około 11k+ jeśli auto nie jest nowe, to trzeba dopłacić chyba do przerobienia/nowej pompy.
  • Odpowiedz
dotrysk benzyny


@wsciekly_klapek_zawadiaka: To jest "potrzebne" tylko jak nie możesz założyć gazu na wtryskiwacze benzynowe. I jak dla mnie jest to dziadostwo. Takie obejście problemu.
Do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny tylko i wyłącznie bezpośredni wtrysk gazu w fazie ciekłej przez wtryskiwacze benzynowe.
Wtedy nie potrzeba dodawać benzyny w celu chłodzenia wtryskiwaczy benzynowych bo idzie przez nie gaz na bieżąco.
  • Odpowiedz
@3330235: To już bym chyba wybrał 3.0tdi. Nie wiem jakie jakościowo w obsłudze są te TFSI oraz o ile słabsze osiągi mają od diesela, trzeba wziąć pod uwagę jeszcze serwis tej instalacji lpg no i to spalanie.
  • Odpowiedz