Wpis z mikrobloga

#samochody #auta #audi #audia4 #audia6 #audia8 #opel
Mireczki planuję kupić auto w przedziale 50-80 tyś. zł, warunki to minimum rok 2008,
niski przebieg (maksymalnie około 200 tys.) jeżdżę trasy po 150 km.
Zastanawiam się nad większym silnikiem w benzynie ( plus założyć gaz ) ewentualnie 3.0 w dieslu
Dodam, że jeżdżę przeważnie po autostradzie i mam ciężką nogę :)
Najbardziej podobają mi się audi a8 d4, lecz znajomi mówią, że nie da się zagazować no i strasznie drogie w utrzymaniu...
Myślałem także nad Audi A4, A6, A8d3 oraz takim opelkiem, czy też nad taką 7mką.
Proszę pomóżcie coś wybrać rozsądnego :)
  • 26
@3330235: Ale wiesz, że tych A4, A6, A8d3 od 2008 też nie zagazujesz na "zwykłym LPG" czyli do aut z wtryskiem pośrednim? Musiałbyś szukać instalacji z dotryskiem benzyny, czyli pali trochę gazu i benzyny jednocześnie, przez co jeśli dużo się nie jeździ w trasach, to jest to mało opłacalne.

Tutaj masz przykładową instalacje, tabelka z przewidywanym spalaniem wraz z cennikiem
@unimog instalacja wtrysku bezpośredniego z wykorzystaniem wtryskiwaczy benzynowych. Jedyne rozsądne wyjście. Jakieś dotryski benzyny to januszowanie na poziomie wsadzania II generacji do wielopunktowego wtrysku pośredniego...
@3330235 nigdy się nie opłaca wg mnie. Nawet za granicą już gaz zatankujesz ale musisz mieć świadomość że nie do wszystkich samochodów jest możliwe założenie wtrysku bezpośredniego w fazie ciekłej i że jak już jest (TSFI jest) to instalacja może kosztować nawet 10k. Jeśli byś jeździł jak ja, czyli z 1k rocznie to się nie opłaca ni cholery ale przy 10k i więcej już zwykle tak.
@pietryna123: rozumiem, że polecasz kupić coś w benzynie i zagazować :) dodam, że jeżdżę pasatem 2.0 w turbo benzynie (200km) który w trasie może i mało pali przy spokojnej jeździe, ale przy mojej łyka sporo... więc jak mam na trasie 150 km wydać na paliwo 80/90 zł i mieć mniej mocy, to wolę wydać tyle samo mając większą moc :)
że polecasz kupić coś w benzynie i zagazować


@3330235: Ja bym tak zrobił bo masz pewność co wkładasz. Ewentualnie musisz wiedzieć na co patrzeć żeby ocenić jaka instalacja jest wsadzona jak kupujesz już gotowca.

które nie maja wtrysku bezpośredniego (czyli w audi fsi i tfsi)


@wsciekly_klapek_zawadiaka: Nie powielaj mitów wynikłych z braku wiedzy. Vialle LpDi. Tylko trzeba się dowiedzieć czy maja już sterownik przystosowany do tych silników konkretnie (ale przy
@3330235: Tutaj masz najświeższą listę instalacji Vialle LpDi.
Kolumna "LPe": jeśli jest "Lpdi" lub "Lpdi v3" tzn że auto zużywa tylko gaz, nawet do uruchomienia pojazdu, także 0% zużycia benzyny. Koszt instalacji około 11k+ jeśli auto nie jest nowe, to trzeba dopłacić chyba do przerobienia/nowej pompy.
dotrysk benzyny


@wsciekly_klapek_zawadiaka: To jest "potrzebne" tylko jak nie możesz założyć gazu na wtryskiwacze benzynowe. I jak dla mnie jest to dziadostwo. Takie obejście problemu.
Do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny tylko i wyłącznie bezpośredni wtrysk gazu w fazie ciekłej przez wtryskiwacze benzynowe.
Wtedy nie potrzeba dodawać benzyny w celu chłodzenia wtryskiwaczy benzynowych bo idzie przez nie gaz na bieżąco.
@3330235: To już bym chyba wybrał 3.0tdi. Nie wiem jakie jakościowo w obsłudze są te TFSI oraz o ile słabsze osiągi mają od diesela, trzeba wziąć pod uwagę jeszcze serwis tej instalacji lpg no i to spalanie.