Wpis z mikrobloga

Heja motoryzacyjne swiry! Mam pytanie zwiazane z punktami karnymi, mandatami i ich przedawnieniem.

Mam 21 lat. Posiadam prawko od ponad dwoch lat. Jestem traktowany jako "mlody kierowca" czy nie? W internecie widze kilka roznych opinii, dla jednych mlodzi kierowcy to Ci ktorzy maja prawo jazdy krocej niz rok a inni pisza ze to zalezy od wieku. Jak jest naprawde?

To czy jestem mlodym kierowca czy nie wplywa na czas "przedawniania" punktow karnych? Czy moze niezaleznie od mojego stazu za kolkiem zawsze wynosi to rok od popelnienia wykroczenia?

Podobno punkty karne przedawniaja sie tylko i wylacznie kiedy mandat jest zaplacony. Ale to oznacza ze zalozmy gdybym dostal mandat dzisiaj, a zaplacil go dopiero w styczniu 2018 to punkty znikna we wrzesniu 2018 czy w styczniu 2019?

W moim przypadku sprawa wyglada nastepujaco, mam prawdopodobnie 16 punktow karnych i zakladajac ta najlepsza dla mnie wersje (w ktorej punkty kasuja sie od roku od popelnienia wykroczenia) juz w listopadzie 6 z nich powinno sie zredukowac. Bo w listopadzie ubieglego roku mialem malego dzwona i dostalem 6 punktow za spowodowanie kolizji. Mandat od razu zaplacilem. Pozniej w styczniu tego roku dostalem kolejne 6, tym razem za predkosc. Tylko ze tego mandatu do dzis nie zaplacilem xD I nie wiem czy jak go zaplace to w styczniu kolejne punkty mi sie zredukuja czy dopiero skasuja sie po roku od zaplacenia.

#motoryzacja #prawo #policja #punktykarne #pytanie
  • 9
@ScaRRyMaN: #!$%@? im w dupe :) Pewnie dwaj stulejarze jezdzacy tramwajem na uczelnie bo w trajce mozna posmieszkowac na mirko ( ͡º ͜ʖ͡º) Ewentualnie wieloletni kierowcy kolka rozancowego w Daewoo Tico
@AST0N: Pojęcie młodego kierowcy jeszcze nie funkcjonuje. Prawdopodobnie wyjdzie to w życie w czerwcu 2018.
Jak masz prawo jazdy do roku czasu, to po prostu masz mniejszą ilość dopuszczalnych punktów karnych.