Wpis z mikrobloga

No i jak tam pierwsze wrażenia po 1.8 #stellaris ?

Na plus zaliczam balans - zniknęło kilka zbyt oczywistych otwarć czy buildów, jak np. szybkie rushowanie prywatnych statków kolonizacyjnych. Z drugiej strony mam jednak wrażenie, że zarówno z tego powodu, jak i na skutek zmian w kosztach i cenie kolonizacji, drzewko tradycji kolonizacji stało się raczej obowiązkowym wyborem na początku gry. Nawet mimo nerfa. Opener drzewka prosperity też jest przydatny, chociaż nie tak jak przed patchem.

O flotach ciężko mi coś mówić, bo opierałem się pokusie i nie grałem wcześniej nagimi korwetami. Dlatego na pierwszy rzut oka różnicy nie widzę, a w tabelki jeszcze nie zerkałem.

Niestety Pdox mimo szumnych zapowiedzi znowu dał ciała z testami. Bug piętrzy się na bugu. Fakt, że nie spotkałem jeszcze bugów zupełnie uniemożliwiających rozgrywkę, ale większość z nich jest i tak mocno frustrująca. Tym bardziej, że wydawałyby się raczej łatwe do wychwycenia na etapie testów...

Jak Wasze zdanie?
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@teluch: @Saper9: Pdx napisał na reddicie że już jest ten bug "internally fixed" więc pewnie jakiś hotfix pchną jak wrócą do roboty po weekendzie.
@ambereyed Ogólnie wrażenia pozytywne, choć mam sporo zastrzeżeń do asymilatorów. Cytując klasyka, nie warto k---a. Już lepiej chyba eksterminatorami bo dyplomacji tak czy tak nie będzie a przynajmniej większa korzyść z podbitych światów.
  • Odpowiedz
@Sandovan: Z tego co zauważyłem, to grając jako maszyny jestem b----------y sześcioma, może siedmioma różnymi anomaliami (pomijam prekursorów). Non stop, w kółko to samo: grimacing planet, giant skeleton, bacteria i inna drobnica, ale w kółko to samo. A może po prostu rzuciło mi się to w oczy przez to, że zawsze grałem z MEM, a tu mam golasa. ¯\(ツ)_/¯
Maszyny mają też inny wynik z ciągu eventów z Infinity
  • Odpowiedz
@teluch: Co do prekursorów to znów mam w obecnej rozgrywce nieukończony chain i już go nie ukończę :( 4/6 a zbugowane są te dodatkowe anomalie które mają się pojawiać jeśli nie znajdziesz sześciu po pewnym czasie. Wyskakuje komunikat że cośtam zauważono ale anomalii nie ma. Ech miałem nadzieje że to naprawią.
  • Odpowiedz
@Sandovan: Musieli naprawić, ale dali jakiś nowy błąd, bo u mnie już nie ma tego błędu z komunikatem o anomalii której nie ma, ale teraz jest ich tyle że mam ich co najmniej 8.
  • Odpowiedz
@Goglez: Też tak miałem w poprzedniej rozgrywce jakiś miesiąc temu, grubo ponad wymagane 6. Także chyba nic nie zmienili w tej kwestii i jest ruletka, że możesz nie skończyć chaina w ogóle. Smutno zwłaszcza jak wylosuje się Cybrex i ringworld przejdzie koło nosa.
  • Odpowiedz
@teluch: @Saper9: Och tak, znam ten ból. W mojej pierwszej grze po patchu trafił się ten bug. 120 lat czekałem na odbudowę znalezionej nieopodal Sfery, po czym okazało się, że nic z tego.

@bigdomin9: A jesteś pewien, że to nie jest AI z zaawansowanym startem? Z drugiej strony jednak 3 kolonie w 30 lat to nie jest też jakieś wielki wysiłek. O ile nie trafi się
  • Odpowiedz
Mógłbyś rozwinąć? Jeszcze się nie wziąłem za roboty.


@ambereyed: Jako asymilator masz na dzień dobry dodatkowe -100 opinii u wszystkich organicznych (maszyn nie spotkałem) więc całą grę nie ma żadnej dyplomacji. Od razu u wszystkich zamknięte granice, nie ma szans na pakt o nieagresji więc zaufanie nie przyrośnie, nie ma żadnego handlu. Równie dobrze mogłoby być -1000 i mógłbyś być fanatic purifierem albo eksterminatorem, efekt ten sam poza enklawami. Zaczynasz
  • Odpowiedz