Wpis z mikrobloga

@adrian43:

Astra IV, Insignia

Lampka świeci światłem ciągłym - filtr DPF jest bliski całkowitego zapełnienia. Kontynuować jazdę z obrotami silnika przekraczającymi 2000 obr./min. aż filtr się oczyści i lampka zgaśnie.

Lampka miga - filtr DPF jest całkowicie zapełniony. Kontynuować jazdę z obrotami silnika przekraczającymi 2000 obr./min. aż filtr się oczyści i lampka zgaśnie. Wyłączenie silnika przed zgaśnięciem lampki może uszkodzić silnik.

http://dixi-car.pl/czyszczenie-filtra-dpf.htm
  • Odpowiedz
@adrian43: to to samo. Znaczy tyle, że przez ostatnie kilkaset kilometrów nie zostały spełnione warunki do zainicjowania czyszczenia automatycznego, o którym kierowca nie jest informowany.
Skoro czyszczenie się nie odbyło, filtr cząstek stały zaczyna się zapychać. Po przekroczeniu progu nasycenie filtra 80% komputer wymusza psychicznie na kierowcy czyszczenie filtra poprzez rozpoczęcie procedury regeneracji i wyświetlenie komunikatu, aby jej nie przerywać wyłączeniem silnika.

tl;dr nie musisz robić nic specjalnego, abyś tylko nie
  • Odpowiedz
@adrian43:

a jak musiałem wyłączyć samochód?

to trudno, nie przejmuj się. Następnym razem wypalanie załączy się wcześniej.

jak poznać że dpf się samoczynnie czyści

możesz poznać po lekko zwiększonych obrotach (na jałowym) i zwiększonym zużyciu paliwa. W Insigniach popularne jest zamontowanie diody informującej, że załączyła się regeneracja. Dołączam filmik, więcej znajdziesz na forum marki.

taki dpf możne wypalić się na wolnych obrotach

może

ile to zajmuję

nie wiem, to zależy

.
GwaltowneWypaczenieCzasoprzestrzeni - @adrian43:
 a jak musiałem wyłączyć samochód?
...
  • Odpowiedz