Wpis z mikrobloga

Mirki z #programowanie potrzebuje pomocy, chce zacząć uczyć się programować i tutaj zaczynają się wątpliwości. Posiadam wiedzę ale strasznie ogólną, jakieś tam HTML CSS i może coś tam w C++ ale chce teraz zabrać się za to na poważnie i tutaj pytanie od czego zacząć, jaki język jest przyszłościowy i można z nim coś osiągnąć? Myślałem o Java ale nie jestem tego 100% pewien.
Kolejne pytanko skierowane raczej do samouków, już studiuję jeden kierunek natomiast programowanie to całkiem inna sprawa, myślałem o kierunku informatycznym lecz z tego co się dowiedziałem nie ma sensu studiować informatykę gdy można skupić się samemu na interesującym nas języku, co o tym sądzicie? Gdym wybrał jednak ten tok nauczania to pojawia się kwestia nauki, jak najlepiej się uczyć oraz jak się za to zabrać? Lepszym wyborem są kursy, botcampy, staże czy może coś innego?

Za wszystkie rady serdecznie dziękuje, możecie pomóc młodej osobie i czuć się dobrze ( )
#studbaza #programista15k #protip
  • 5
Jak umiesz HTML, CSS to sobie JavaScript pyknij. Później jakiś framework może. W Jave próg wejścia jest dosyć wysoki.

Co do nauki to musisz sprawdzić co sam lepiej przyswoisz. Ja początkowo lubiłem książki, ale później doceniłem kursy wideo. Na YouTube jest tego masa. Zelent ładnie gada.
@Surrealizm: Ja bym polecil wziac sie za PHP. Jest dosyc w cenie i latwy do opanowania. Sprobuj wybrac sobie jakis framework/CMS, typu WordPress i go opanuj na dobrym poziomie. W ten sposob posiadziesz juz jakis odpowiedni zbior umiejetnosci, za ktore pracodawcy sa sklonni placic jakies sensowne pieniadze. Nastepnym krokiem byloby nauczenie sie JavaScriptu i wybranie ktoregos z frameworkow do opanowania.

Popieram @Empeg, Java moze Cie przerosnac na poczatek bo jest