Aktywne Wpisy

annlupin +18
sytuacja na zewnątrz jest taka że jakieś ptaki sie drzom jakółki jeszcze śpią i gołomp też

Nie wiem skąd się wzięła opinia, że podróżowanie pociągiem jest wygodniejsze niż autobusem.
Ostatnio jechałem kilka razy nocą flixbusem w nocy i dało się przespać. Ludzie po pewnej godzinie siedzą cicho i sobie nie przeszkadzają.
Dzisiaj pierwszy raz spędziłem taką podróż w pociągu i była katastrofa. Przedział 6 osobowy. Na początku oprócz mnie jakaś parka i grubas. Grubas już od początku jęczy i sapie. Jak zasypia to p---------e chrapie. Ale to jeszcze
Ostatnio jechałem kilka razy nocą flixbusem w nocy i dało się przespać. Ludzie po pewnej godzinie siedzą cicho i sobie nie przeszkadzają.
Dzisiaj pierwszy raz spędziłem taką podróż w pociągu i była katastrofa. Przedział 6 osobowy. Na początku oprócz mnie jakaś parka i grubas. Grubas już od początku jęczy i sapie. Jak zasypia to p---------e chrapie. Ale to jeszcze





Wprowadzono regulacje, które mają ograniczyć skutki klęski żywiołowej. Irma dokona weryfikacji ich skuteczności (wcześniejsze huragany nie były tak silne jak Andrew). Podstawowe zagrożenia są dwa - wiatr i woda.
Jakie to zmiany? Przykładowo:
- obowiązek wyposażenia obiektów użyteczności publicznej (np. sklepów) w generatory, aby jak najszybciej, także w braku zewnętrznego zasilania, powrócić do świadczenia usług dla ludności;
- stosowanie wzmocnionych szyb w oknach;
- od 1992 roku na Florydzie buduje się "po naszemu", czyli muruje budynki mieszkalne, stosując zbrojenia, a nie jak wcześniej i w innych miejscach stawia to co nazywamy kanadyjczykami (domy o konstrukcji szkieletowej);
- dachy wiązane kotwami (hurricane-strapped roof);
- drzwi otwierane na zewnątrz (tak, to też sposób na zmniejszenie strat!)
- mocniejsze i lepiej mocowane pokrycie dachów (zwiększenie minimalnej grubości pokrycia) oraz podbitki
- zaostrzono inspekcje i nadzór nad budowlanką
- podniesiono normy określające jaki napór wiatru powinien wytrzymać budynek
- nawet takie drobiazgi jak stosowanie... gwoździ konstrukcyjnych, dekarskich i farmerów, co wcale nie było wcześniej popularne! Powszechne były natomiast "zszywki".
Prawo z jednej strony, wymogi ubezpieczycieli z drugiej, a do tego jeszcze przedsiębiorcy, którzy wychodząc naprzeciw potrzebom rynku proponują takie rozwiązania jak chociażby prefabrykowane, betonowe dachy. Są też podmioty specjalizujące się w "bezpiecznych pokojach".
Wiadomo, że w tych zmianach nie chodzi o zabezpieczenie się całkowite przed żywiołem, co jest niewykonalne, ale o zmniejszenie strat osobowych i majątkowych.
#irma #budownictwo #usa #ciekawostki
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tak na logikę
@Kapoan o ile dobrze rozumiem to wogi s dla budynków użyteczności publicznej, Ty możesz budować z czego chcesz, ale jak nie spełnisz norm to nikt Cię nie ubezpieczy.
The tougher safeguards, which came in 1994 and in a new statewide building code this year, have added as much as $20,000 to the cost of a new home.
Co warte odnotowanie, to regulacje stały się OBOWIĄZKOWE w 2002 roku.
Raporty po huraganach Charlie https://www.fema.gov/media-library-data/20130726-1445-20490-6387/fema488.pdf (rządowy) http://disastersafety.org/wp-content/uploads/hurricane-charley-report.pdf ("komercyjny") potwierdziły pozytywny efekt zmian w prawie w zakresie strat materialnych.
Poniżej obrazek z 1992:
źródło: comment_pKm9zj502xgXynmsgOCbiLru4I7igi05.jpg
Pobierz