Wpis z mikrobloga

Mirki, nie jestem mechanikiem, ale jestem inżynierem mimo wszystko, więc coś mnie dzisiaj podkusiło, aby rozebrać silnik od mojego samochodu. Bo wymieniłem na nowy, dwa lata temu, więc ten stary... poszedł na części, czyli czekał w garażu do dziś.. Potrzebny mi był wałek rozrządu dzisiaj. Biorę więc ja narzędzia i dzielnie ów wałek i szklanki wyjmuję z głowicy. Następnie w imię nauki poświęcam również i głowicę, rozkręcam co się da.
Ale zaraz.. co to.. cóż to mi się sypie z głowicy? Sypie się coś czarnego z miejsca, gdzie wyloty zaworów wydechu spotykają się z kolektorem. Zjawisko samo w sobie nie jest dla mnie niespodzianką, ale żeby aż tyle??? Powtarzam, nie jestem mechanikiem, może to jest zupełnie normalne w dieslu po przejechaniu 170kkm, ale mnie to się w pale nie mieści.

#samochody #motoryzacja #mechanika #silniki
mike78 - Mirki, nie jestem mechanikiem, ale jestem inżynierem mimo wszystko, więc coś...

źródło: comment_CPjl1hmmKmtYb3EMocJFb6ywn8JUDCcO.jpg

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
@cobytuzjesc: 2.0 TDI ze stajni VW, konkretnie Seat Leon 2.0 TD, model silnika BMM, 136 KM, ponoć jeden z tych lepszych... To co widać na zdjęciu to nagar na wylotach za zaworami wydechu.
  • Odpowiedz
Jako że technikum mechaniczne skończyłem i z mechanika samochodowa mam trochę styczności wynikami 3 teorie:
1. Zamulony silnik, za rzadko kręciłes go do 4000-5000, nie miał kiedy się ten cały #!$%@? wypalić.
2. Wtryskiwacze lały za dużo paliwa i się nie dopalało.
3. Ktoś musiał lac tam jakieś #!$%@? zamiast on
  • Odpowiedz
@Wieslaw_trzesidzida: Powiem ci, że bardzo możliwe. Co do punktu 3, to raczej nie, normalne stacje benzynowe, nie frytura z McDonald'sa, ale co do zamulonego silnika to może to być, bo raz, że to automat 6 biegowy, a dwa, że kierowca co prawda potrafi dać czasem w #!$%@?ę, ale raczej czuje maszynę i postępuje z nią bardzo spokojnie, jeśli tylko nie ma potrzeby na moc. Co do wtryskiwaczy - też możliwe, bo
  • Odpowiedz