Wpis z mikrobloga

Mirki i Mirabelki

#rekojmia #zwrottowaru #nieuzywany #14dni #pomocprawna #towarniezgodnyzopisem #konsument #sprzedawca

Mam problem, kupiłem części do samochodu w sklepie stacjonarnym, oddałem je mechanikowi do naprawy, z racji dużej ilości pracy mój samochód miał być naprawiony za około 2 tygodnie (i tyle mi wyznaczył sprzedawca na zwrot towaru) w zeszły piątek minęło 26 dni od zakupu pierwszej części (drugą kupiłem tydzień później bo nie było jej na magazynie) po zajściu pod samochód okazało się że części są za krótkie (łączniki stabilizatora, są krótsze o jakieś 2 cm) na opakowaniu był napisany mój model samochodu i sprzedawca wydał mi towar który w jego katalogu miał pasować do mojego samochodu, niestety nie pasował. Na pierwszą część mam paragon, na drugą zgubiłem, ale za obie płaciłem kartą więc mam potwierdzenia że za towar zapłaciłem.

Wczoraj próbowałem zwrócić towar lecz sprzedawca mnie poinformował że towaru nie przyjmie bo on nie ma co z tym zrobić, bo to nietypowy samochód i bardzo rzadko sprzedaje się taką część i umawialiśmy się na zwrot do piątku a dzisiaj jest poniedziałek i on tego producentowi nie może zwrócić.

I moje pytanie brzmi czy z tytułu że sprzedawca nie chce przyjąć towaru niezgodnego z opisem czy mogę żądać przyjęcia towaru z tytułu rękojmi

bazuje na
http://maszprawo.org.pl/2015/12/zwrot-towaru-w-ciagu-14-dni/

oraz

https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-kupiles-produkt-niezgodny-z-opisem-sprawdz-jakie-masz-prawa

Zgodnie z tymi artykułami teraz sprzedawca ma problem, a ja mogę żądać odzyskania wszelkich poniesionych przeze mnie kosztów czyli zwrotu za części niezgodne z opisem oraz zwrotu za bilety/dojazd do ich sklepu (bilety zachowałem)

Dodam też że oczywiście towar nie był używany
  • 1