Wpis z mikrobloga

@ZwirekBentonitowy maszynie nie przeszkadza monotonia, nie przysnie, nie zapije. A jak coś nie gra to przejdzie w stan bezpieczny tj. zamknie przejazd i powiadomi Dyżurnego ruchu.
Od lat wiadomo, że przejazdy kat.b (automat i polrogatki) są bezpieczniejsze od kat.a (człowiek i rogatki).
  • Odpowiedz
@ZwirekBentonitowy: Przejazdy automatyczne zabezpieczone są jeszcze tak, że jeżeli nawet nie dadzą rady się zamknąć samoczynnie, to sygnalizacja wyświetla sygnał do nadjeżdżających pociągów m.in. ograniczający ich prędkość do 20 km/h w przejeździe i podawanie sygnałów przez maszynistę.
  • Odpowiedz
@ZwirekBentonitowy kategoria przejazdu (od a do f) jest narzucona przez odpowiednie rozporządzenie ("Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 20 października 2015 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie"). Pod uwagę się bierze przede wszystkim iloczyn ruchu, kat. drogi i prędkość jazdy pociagow. W zależności od kategorii instaluje się wyposażenie przejazdu.

Czasami po prostu musi być człowiek na miejscu,
  • Odpowiedz
@ZwirekBentonitowy:
A - dróżnik: szlabany + sygnał dźwięk/światło
B - automatyka: szlabany+sygnał dzwięk/światło
C - automatyka: sygnał dźwięk/światło
D - tylko znak STOP
E - przejście piesze, bez sygnalizacji
F - przejścia niepubliczne.
  • Odpowiedz
@bartiprog: @ZwirekBentonitowy: tak zwane TOPy (tarcze ostrzegawcze przejazdowe) informujące maszynistę, że użytkownik drogi jest ostrzegany o pociągu lub nie jest ostrzegany (20 km/h i wielokrotnie RP1).
Tu gdzie pracuje można powiedzieć, że z jednej strony są przejazdy kat. B i C bez TOPów, a z drugiej strony już są zabudowane, ale coś jest nie tak i informują maszynistów, że użytkownik drogi nie jest ostrzegany, a pół rogatki są
  • Odpowiedz