Wpis z mikrobloga

Panowie i Panie,

mam poważne pytanie dotyczące elektrotechniki i elektryki. Piszę pracę na temat rozwiązania transportu węgla brunatnego linią kolejową PLK z wykorzystaniem lokomotyw ET21, ET22 i EU07. Niestety pojawia się problem bo na sieci KWB Konin jest prąd stały o napięciu 2400V a na "PKP" jest teoretycznie 3000V.
Czy wspomniane elektrowozy mają szanse pojechać pod 2400V (oczywiście zakładam spory spadek mocy lokomotywy)?
#lokomotywy #pkp #kolejarstwo #gornictwo #elektronika #elektryka #kolej
  • 10
@bisu:
Podstawowe dane techniczne lokomotyw EU06/07:

- układ osi: Bo'Bo',
- szerokość toru: 1435mm,
- napięcie zasilania: 3000V (+600 / - 1000V),
- napięcie pokładowe: 110V,
- moc ciągła / godzinna: 2MW / 2,08MW,
- liczba i moc silników trakcyjnych: 4 x 500kW,
- typ silników trakcyjnych: EE 541,
- przełożenie przekładni: 79:18,
- system hamulca: Oerlikon,
- system rozrządu: pośredni, stycznikowy,
- rodzaj rozruchu: stycznikowo-oporowy (ręczny i samoczynny),
- długość
@bisu: stawiam, że tak skoro jeżdżą :D masz tu wyciąg z instrukcji uruchomieniowej siódemki

Warunkiem załączenia wyłącznika szybkiego jest stan odblokowania wszystkich przekaźników ochronnych, ciśnienie w obwodzie pneumatycznym lokomotywy min.0,45 MPa (4,5 at.), napięcie w sieci trakcyjnej min.1900 V, napięcie w obwodzie NN lokomotywy min. 77V oraz załączenie tylko jednego wyłącznika rozrządu (WR).
@mandrake13: właśnie po tej sieci jeździ specjalnie dobrany elektrowóz EL2.100 produkcji wschodnioniemieckiej. Tutaj chce specjalnie połączyć 2 systemy aby nie wozić węgla transportem samochodowym.