Wpis z mikrobloga

• 25
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@soadfan: puszczanie tam latawca to słaby pomysł, ale nie znam się na wysokim napięciu. Czy przy takim napięciu poszedł by po plastikowej żyłce lub jakiejś lince prąd w kierunku ziemi.
  • Odpowiedz
via Android
  • 1
@TheMan nie wiem, może koszta? Z resztą po co izolować jak jest poza zasięgiem dla normalnego człowieka w normalnych warunkach?

@M-a-r-o każdy izolator ma napięcie graniczne, gdzie po przekroczeniu go może poprostu zacząć przewodzic.

@bambus94 lub nowocześnie silikonowymi.
  • Odpowiedz
@M-a-r-o: 110 kV bez problemu pójdzie po lince latawca, co prawda po chwili z takiej linki by nic nie zostało, ale wcześniej porządnie by pokopało osobę trzymającą tę linkę, i takie pokopanie byłoby śmiertelne

@soadfan: Jeżeli nie ma tam jakichś starych izolatorów, to naprawdę ciężko by było, żeby pojawiło się napięcie przebicia na takim izolatorze i prąd poszedł przez słup do ziemi

@TheMan: Po pierwsze, kable
  • Odpowiedz
@soadfan: Chwała bogu za zrównoważonych funkcjonariuszy. Nie trzeba być ćwierćmózgiem, wystarczy orientować się w podstawowych zjawiskach, co ów pan zrobił.

@kompek: wytrzymałość elektryczna nylonu, z którego często robią linki jest 25kV/mm, dla PE jeszcze wyższa. Wyjaśnij w jaki sposób 110kV może "pójść" po takiej lince długości metrów, a po izolatorze nie?
  • Odpowiedz
wytrzymałość elektryczna nylonu, z którego często robią linki jest 25kV/mm, dla PE jeszcze wyższa

złe źródło, DuPont podaje ok 3kV/mm dla poliamidu - Kapton, co i tak jest dużą wartością
  • Odpowiedz
@pierzak: ja ćwierć mózgiem nazwałem tego gościa. Owszem, powietrze też jest izolatorem nawet bardzo dobrym 1kV/mm jednak nie bez podstawy istnieją strefy zbliżenia do linii pod napięciem.