Wpis z mikrobloga

W sobotę wreszcie miałem czas odkurzyć, umyć i nawoskować moją Hanię. To się pochwalę.

Mirki oprócz zdjęć lubio opisy, więc coś o mojej maszynie napiszę.

Jeżdżę nią od 3 lat. Jest to Civic VII EP2 w wersji Sport. Od zwykłej wersji różni się siedzeniami i boczkami z czerwonym obszyciem, skórą na kierownicy i dźwigni zmiany biegów, twardszym i niższym zawieszeniem, z zewnątrz dokładkami na zderzaki i progi i podwójnym wydechem.

Fabrycznie silnik 1.6 VTEC rozwijał zawrotną moc 110 koni, jednak tu już dochodzi tjuning jak to w Hądach:
fabryczny:
- czerwony kolor Milano Red dodaje szybkości
- trzy fabryczne naklejki SPORT dodają po 0,0005 konia mechanicznego
Ale to jeszcze nie koniec. Od siebie dołożyłem
- felgi enkei z najprawilniejszej wersji Type R dające kolejne z 0,0008 konia do wyglądu
- lotkę z TypeR dla zagwarantowania odpowiedniej aerodynamiki i docisku do asfaltu, i też kolejne 0,002 konia przyrostu
- odświeżacz powietrza AmbiPur car ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- Xiaomi Roidmi 2S jako wspomagacz fabrycznego radia

Naklejki SPORT świadczą o tym że jest to samochód sportowy i nawet z tym nie handlujcie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Co do zadowolenia. Fajnie wygląda i równie fajnie się tym jeździ. Szybko się zbiera bo skrzynia ma dość krótkie przełożenia. Na autostradę przydałby się 6 bieg. I też lepsze wygłuszenie. Przejechałem nią koło 45k km, obecny przebieg to ok. 184k km.

Oto długa lista usterek w tym czasie:

- 3 lata temu pęknięta półoś - 340zł

- kilka razy przepalona żarówka

- kilka razy potrzebna regulacja ręcznego


Praktycznie bezawaryjnie. Oczywiście robię na bieżąco wszystkie rzeczy eksploatacyjne - oleje filtry klocki i rozrząd na początku. Jak ją kupiłem nie brała oleju, już się bałem że coś nie tak, w końcu Honda( ͡° ͜ʖ ͡°) Teraz łyka około litra na 10k km czyli Ok ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Z typowych drogich napraw w tym modelu kiedyś czeka mnie wymiana łożysk w skrzyni. Słyszałem też o problemach z maglownicą.

Dejcie memy o Hodziarzach ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#pokazauto #honda #civic #cardetailing
QBA__ - W sobotę wreszcie miałem czas odkurzyć, umyć i nawoskować moją Hanię. To się ...

źródło: comment_ISG6ftEwDsVOqTmGMXuIsbIafj77Pc9V.jpg

Pobierz
  • 57
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@QBA__: tak, jak fajera zacznie skrzypieć jak stara szafa to wiedz, że coś się dzieje i szykuj hajs na magiel. Na odpalonym silniku i biegu jałowym wciśnij sprzęgło, otwórz okno i będziesz słyszał różnicę w pracy skrzyni - gdy hałas będzie zauważalny do wymiany łożyska ;)
Miałem kiedyś ep1 sporta a później ep3- bardzo poczciwe fury.
  • Odpowiedz
Efekt fajny, ale długo się nie utrzymuje.


@QBA__: Jak każde koloryzujące g---o z marketów. Naprawdę szkoda czasu na takie substytuty wosków i jakieś bardziej zaawansowanej konserwacji. Namachasz się jak przy normalnym wosku, a efekt tak jak napisałeś po trzech dniach spłynie.
  • Odpowiedz
@QBA__ 1.6 110km I żre 2 litry oleju między wymianami? Chłopie to nawet mój owiany złą sławą VAG 1.4 turbo kompresor 185ps przy mocnym pałowaniu weźmie maks 300 ml między wymianami, nawet nie opłaca się dolewać. Wszystkie hondy tak mają czy może ty masz coś z-----e?
  • Odpowiedz
  • 1
@QBA__ Mam vteca K20A2, pomiędzy wymianami dolewam ok 1l. ale też nie robię dużych przebiegów. Wcześniej miałem zwykłe 1.4 i tam praktycznie nie ubywało oleju.
  • Odpowiedz