Wpis z mikrobloga

Takie pytanie do twórców #gamedev #unity3d

Widziałem sporo źle zoptymalizowanych gier na tym silniku. Z czego to wynika? Czy ten silnik jest taki toporny i trudny w opanowaniu czy może problem leży po stronie developerów, którzy np. nie potrafią przeczytać jakichś kilku stron dokumentacji ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • 4
@asumuri: Paradoksalnie problem polega na tym, że w Unity łatwo się robi gry. Efekt jest taki, że za robienie gier biorą się ludzie, którzy niekoniecznie powinni. Zbyt wiele osób też - z lenistwa lub niewiedzy - zbyt mocno opiera swoje gry na obiektach/funkcjach dostępnych w Unity, zamiast samemu napisać kawałek kodu, który bardziej nada się do danej sytuacji oraz zrobi to co trzeba porządniej i kilkukrotnie szybciej.

Zajrzałem do kodu kilku
Są dwie przyczyny.
Pierwsza to taka że jest dość łatwo sklecic cokolwiek w tym, do tego masz sporo przykładów z których możesz jak z klocków poskładać jakiś twór. Niestety same przykłady są wątpliwej jakości.
Druga jest taka, że samo unity przeszło długą drogę i do dziś naprawiają pewne błędy projektowe sprzed wielu lat - chyba sami deweloperzy (samego silnika) wiele się w tym czasie nauczyli i potrafią swoje błędy poprawiać.