Wpis z mikrobloga

#motocykle #mechanikasamochodowa
pisałem ze kupiłem dzisiaj moto. oczywiście nie ma róży bez kolców. zwłaszcza przy 16 letnim motocyklu sprowadzonym z Włoch.
mianowicie padł aku podczas jazdy (po 70km). motocykl zgasł. na poczatku jeszcze jakotako coś pokazywał na zegarach, ale jak go odpalilem z pychu to dojezdzajac do domu juz niczego nie pokazywał.
czy to może być wina akumulatora? tylko dziwne ze z jazdą coraz mniej się rzeczy świeciło. wtedy zakładam regulator napięcia, ale kumple mi mowili ze to moze byc aku. niby moze i akumulator bo cholera wie ile moto stało nieużywane. ale rano dzisiaj odpalał jak złoty.
podczas jazdy musiałem mu delikatnie dodawać gazu. już nie mam jak sprawdzić ile ma podczas ładowania bo w garażu śliska podłoga i nie odpale go tam (no i samemu trzymać lekko gaz i jeszcze miernikiem sprawdzac to niemożliwe)
  • 13
@swiezaak: sv650 na gaźnikach. na postoju nieodpalony pokazuje 11.6. odplonego nie dam rady dzisiaj sprawdzić bo go nie odpale z pychu i nie sprawdze w tym samym momencie ładowania. podepne pod prostownik na noc i rano sprawdzę czy odpali.
@solo_ta: no tak to wygląda ale mam nadzieje ze regulator tak jak napisal swiezaak
@daczka92: raczej regulator Ci padł, tylko problem jest taki, że jak tak dalej będziesz próbował odpalać to i akumulator może Ci rozwalić. A wtedy do wymiany będą dwie rzeczy. Poza tym zepsuty regulator to wada ukryta także może coś można w tym kierunku zrobić jeśli wczoraj kupiłeś moto. Bo według prawa masz 2 tyg na zwrot
@Pszemekk: akurat w sv to wszystko mozliwe. Ori regulatory padaly, a zamienniki to juz w ogole masakra. U siebie w zeszlym roku wymienilem 3 w ciagu 2 msc. Finalnie kupilem uzywke oryginalu od r1. Duzo wiekszy radiator, juz na cyfrowych mostkach prostowniczych czy jakos tak to lecialo i spokoj.
@filemonq: U mnie w varadero padajace regulatory to tez norma ale mozna nieco sie przed tym zabezpieczyc.
Na przewodach idacych od alternatora do aku i regulatora byla kostka ktora sniedziala, topila sie no i powodowala duze straty.
Regulator schowany za owiewka ma slabe chlodzenie i cieplo oddaje na rame tak wiec pomiedzy regulator a rame dalem paste termoprzewodzącą a od gory dolozylem wiatraczek. Do tego posprawdzane wszystkie polaczenia, wszystkie styki oczyszczone
@swiezaak:w sv tez jest ta kostka. Nie wiem kto wpadl n pomysł, aby ten przewód byl rozpianny w 2 miejscach. Wtyczke wywaliłem, przegrzne fragmenty kabli tez i lata po dzisiejszy dzien
@daczka92: odpal i sprawdź napięcie przy 5000 obr jeśli jest ok to aku nie trzyma a regulator i alternator dobre, jeśli nie jest ok to musisz sprawdzić regulator i alternator to jest opisane w serwisowce jak to zrobić