Wpis z mikrobloga

#taxi #uber

Mam pytanie do mirkowych kierowców taksówek.

Zacznę od dowcipu:

Gospodarz wybrał się na ryby i hehe... Złapał złota rybkę.
R: spełnię twoje jedno życzenie
G: hm... Moja krowa daje 3l mleka dziennie a mój sąsiad ma taką krowę, która daje mu 10l dziennie!
R: i chcesz taką krowę?
G: co? Nie! Chce, żeby jego krowa zdechła!

Z moich doświadczeń i doświadczeń moich znajomych Uber nie bije taxi stawkami, bo te są podobne. Chodzi o jakość usługi, która w uberze jest wyższa (proces zamawiania, czystość pojazdów, szybka platnosc, wgląd w trasę, ocena kierowcy).

1. Dlaczego taxi nie gniecie swoich korporacji o podniesienie jakości usług na polu zamawiania, oceniania, wysyłania trasy itd? Przecież to korporacje walą taxiarzy a nie Uber...

2. Dlaczego taxiarze blokują ulice zamiast protestować pod sejmem? Dlaczego nie domagają się NIWELACJI ROZNIC? Ujednolicenia progu wejścia i zasad prowadzenia działalności? Taxiarze uderzają dzisiaj w konsumentów, tylko dlatego, że ci wybierają lepsza usługę - to idiotyzm.

Na koniec pytanie: czy zanim zaczęliście prześladować kierowców Ubera naciskaliscie na ustawodawcę i korporacje (bo to oni są winni sytuacji)? Co przez lata robiliście aby zlikwidować problem betonów, którzy psuli Wam opinie i psuli rynek?
  • 9
@neo_vir: nie wiem gdzie mieszkasz, ale w Łodzi cenami też biją większość korporacji, jedynie chyba greencab cenowo od ubera nie odstaje. Największa jest wygoda z płatnością + to że jest 100% gwarancja że pasażer nie zostanie oszukany (a jeśli będzie to najzwyczajniej w świecie dostanie zwrot kasy, więc finalnie nie będzie)

Nie domagają się niwelacji różnic bo oni już mają wymagane kursy certyfikaty licencje i ch wie co jeszcze. Od zawsze
2. Dlaczego taxiarze blokują ulice zamiast protestować pod sejmem? Dlaczego nie domagają się NIWELACJI ROZNIC? Ujednolicenia progu wejścia i zasad prowadzenia działalności? Taxiarze uderzają dzisiaj w konsumentów, tylko dlatego, że ci wybierają lepsza usługę - to idiotyzm.


@neo_vir: Jak to idiotyzm?
Celem działania każdej organizacji zawodowej w zamkniętym zawodzie jest utrzymanie swojego statusu, zamknięcia zawodu itp.
@graf_zero: więc niech domagają się tego atakując regulatora a nie konsumentów, którzy wkładają im kasę do kieszeni. Jestem przekonany, że zyski Ubera po dzisiejszej inbie znacząco wzrosną. Po pierwsze taxiarze #!$%@? dzisiaj wiele osób, po drugie zrobili Uberowi darmową reklamę.
@neo_vir: Teraz będą mogli wywierać naciski na władze, za pomocą groźby kolejnej blokady.
Zwróć uwagę że ta blokada nie spotkała się chyba z żadną ostrzejszą reakcją służb porzadkowych. Czyli nie było strategii jak sobie z tym radzić ani czego się spodziewać.

Blokada miasta jest lepsza niż blokada sejmu.

Ale czy coś ugrają to nie umiem powiedzieć.