Aktywne Wpisy
troglodyta_erudyta +205
#debata
Kiedy próbujecie zaorać gównopytaniami potężnego Trzaskowskiego.
Z takimi kontrkandydatami Trzaskowski mógłby nic nie robić, tylko srać do Wisły codziennie, a i tak by wygrał.
Kiedy próbujecie zaorać gównopytaniami potężnego Trzaskowskiego.
Z takimi kontrkandydatami Trzaskowski mógłby nic nie robić, tylko srać do Wisły codziennie, a i tak by wygrał.
Porównanie lotniskowców świata w słóżbie czynnej (brakuje jednego amerykańskiego). Warto odnotować, że Rosjanie i Hińczycy znaleźli w czipsach ten sam projekt (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
#wojna #marynarkawojenna #wojsko #lotniskowiec #gruparatowaniapoziomu #ciekawostki
#wojna #marynarkawojenna #wojsko #lotniskowiec #gruparatowaniapoziomu #ciekawostki
Patrzę na sytuację i widzę odbicie całego obrazu Polski, a raczej jej stanu prawnego. Ten spór to w istocie nierówne starcie taksówkarzy z idiotycznymi, nieżyciowymi przepisami. Nic więcej.
Posłuchajcie ich argumentów, tych spokojniejszych. Mają rację. Oni pracują wedle określonych przepisów, spełniają normy, mają licencje, mają zdane egzaminy, kasy fiskalne, płacą podatki. Ich konkurencją zaś stała się firma, która obchodzi te wszystkie wymogi i działa na granicy prawa. Ja popieram Ubera jako ideę, natomiast trzeba przyznać, że z uczciwą konkurencją to nie ma nic wspólnego - JEŚLI uznajemy, że przestrzegamy głupiego prawa.
Bo te wszystkie licencje, a już szczególnie egzaminy, to jest rzecz chora i nikomu niepotrzebna. Uber to obchodzi i to dobrze dla nas jako klientów, tylko... no właśnie, tylko to nic nie da, jeśli nie zmienimy prawa. Tak naprawdę, paradoksalnie, poparcie taksiarzy leży w naszym wspólnym interesie. Poparcie o tyle, że trzeba się z nimi zgodzić, że sytuacja jest chora. I najlepiej by było, gdyby jednak wszyscy mieli równe prawa.
Niedawno była dyskusja pod jakimś znaleziskiem o ubezpieczeniach komunikacyjnych, tam chodziło o ubezpieczenie tzw. komisowe. Konkluzja większości osób była taka, że hurr durr handlarze oszukujo, łamią lub obchodzą prawo, żeby zejść z kosztów. I to jest prawda, nikt ich nie wybiela. Tyle tylko, że oni robiąc to, tzn. obchodząc obowiązek rejestracji, wykupu tablic zjazdowych itd., są trochę takim Uberem. Znajdują dziury w głupim prawie, które np. kazałoby im płacić OC za sto samochodów stojących na placu, obcinają sobie koszty i mogą zejść z ceny końcowej. Tyle, że przez to uczciwy handlarz, który zapłaci za wszystko tak jak powinien, nie ma szans z nimi konkurować.
Czyja jest wina? Oczywiście przepisów. Handlarze cwaniaczki oczywiście łamią prawo... tak jak w pewnym sensie Uber. A sytuację uzdrowić może TYLKO uproszczenie i poprawienie przepisów.
#rozkminy
tu nie chodzi o konkurencję jako taką - w łodzi np działa 11 korporacji z cenami, autami, jakością obsługi w cały świat. i nikt #!$%@? nie protestuje żeby je zdelegalizować.
@jamtojest: co ty #!$%@?, wczoraj jechałem w korku za taxi z pewnej znanej korporacji, koleś zostawił puszke z napojem na dachu, postanowiłem mu pomóc i delikatnie klaksonem + gesty pokazać mu tą puszkę, jego reakcja była typowa dla złotów, #!$%@? na maxa i bluzgi w moją stronę...
@jamtojest:
@leeshay: patrzac po wpisach na wykopie niewiele.
Racja. A rząd, jak wiadomo, przylatuje z księżyca (jak naziści) a obywatele nie mają z nim nic wspólnego ani żadnego wpływu na ustawodawstwo. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Bo kto to widział, żeby Rząd z Księżyca brał pod uwagę oczekiwania społeczeństwa, którym rządzi! ( ͡º ͜ʖ͡º)
@Polinik: Tak, i to jest niestety "typowo polskie". Jak to pięknie ujął Koterski w Dniu Świra:
Ludzie u nas
@jamtojest: ale wiesz że większość taksiarzy nie ma licencji, tylko jeżdżą na licencji korporacji?
1. W Taryfie będzie ładnie achnieć/zapach będzie neutralny
2. Janusz nie będzie wybrzydzał
3. Janusz nie będzie kluczył po mieście
4. Janusz nie zaśpiewa mi za ten sam kurs raz 30, raz 50 a raz 60 zł
To Bóg mi świadkiem, że wieczorem wracając znad wisły będę #!$%@?ł apkę ubera i szuaknie gdzie on stoi, jak podjedzie i wsiąde do pierwszej
Te przepisy, które są Twoim zdaniem wszystkiemu winne nie biorą się znikąd. One zostały wprowadzone dla taksówkarzy i miały im zagwarantować spokojne robienie klientów w ciula bez większej konkurencji. No i się pazerne #!$%@? przejechały.
Czy oni walczą o zniesienie tych przepisów i otwarcie rynku? No właśnie.