Wpis z mikrobloga

Mirki, mam problem. Mianowicie siedzę sobie dwa tygodnie temu i zamawiam paczkę z pierdołami w necie. Wybrałem sobie parę rzeczy i ok, jedziemy z wpłatą.

I tu zaczyna się prawdziwa historia. Zamówienie wynosi ok. 15 zł, więc wybieram sobie zwykły list ekonomiczny jako formę przesyłki. Wszystko jak do tej pory ok, opłacam i zadowolony. Poszło!
Ale potem siedzę dalej i w sumie jeszcze parę rzeczy mi się podoba. Znowu wychodzi ok. 15 zł i procedura taka sama. Poszło!

Parę dni później sprawdzam czy wysłali i dostrzegam, że jak chrome automatycznie wypełniał mi pola adresu to nie dostrzegłem, że nie dodał numeru mieszkania. Po prostu formularz był taki, że w jednym polu był numer domu i mieszkania. Mój błąd, biję się w piersi.

Dzwonię więc do firmy i pytam czy można jakoś dojść gdzie ta przesyłka jest. Pani sprawdza i z przykrością stwierdza, nie niestety zamówiłem listem zwykłym ekonomicznym więc nie nadano numeru przesyłki i nie wiadomo gdzie jest. Ale, że taki list może iść nawet dwa tygodnie to może jest szansa, że dogadam się z listonoszem. Ok, myślę pójdę na pocztę dopytam.

Niestety listonosz mówi, że paczek nie ma i zostały odesłane bo niekompletny adres. Ok, będę musiał znowu dopłacić ale w sumie to nie majątek.

Rozmawiam z firmą, która nadała przesyłkę i dowiaduje się, że paczka właśnie wróciła i czy chcę żeby ją ponownie przesłać i jakie są koszty.
Informuje ich, że spoko zamawiałem dwie więc poczekajmy na tę drugą i wyślijcie mi już w jednej.

I tu plot twist. Okazuje się, że za pierwszym razem wysłali te dwie paczki w jednej listem POLECONYM ekonomicznym. Czyli miał numer nadania i mogłem spokojnie ją śledzić i prawdopodobnie wcześniej zauważyć swój błąd. Napisałem maila do firmy, że trochę daliśmy ciała po obu stronach, ale dlaczego mnie nie poinformowali o tym, może można było uniknąć takiej sytuacji i nie musiałbym dopłacać (teraz ok. 15zł za zwrot do adresata i ponowne nadanie).
Oczywiście tutaj już zero odpowiedzi. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Co myślicie mirki? Wiadomo, że mój błąd z niepełnym adresem, ale zachowanie firmy też moim zdaniem nieodpowiednie.

#kiciochpyta #pocztapolska #kurier #pytanie #poczta #firma
  • 6
@nocnyjanek: Ok, ale sam zauważyłem że był adres niekompletny. Pani na poczcie mówiła, że jakbym miał numer przesyłki to możnaby było ją zlokalizować i sprawę wyjaśnić. Po prostu mam numer przesyłki, pokazuje dowód, pani wklepuje w systemie inny adres i jazda. Mam przesyłkę.
A tak, zamawiam dwie paczki zwykłym bez numeru a potem dowiaduje się że jednak wysłali dwie paczki jako jedną i jeszcze z numerem. Czyli mogłem ją śledzić, powiedzieć
@frajerzwolnosci: wysyłanie niezgodnie z zamówieniem jest oczywiście złe, zmienić formę wysyłki sklep powinien tylko po zgodzie klienta i jeśli wychodzi taniej, to powinni zwrócić różnicę. Brak numeru śledzenia też jest niepoważny, dużo pomaga, więc należy naciskać na sklepy, które numerów nie podają. W śledzeniu nie ma adresu, ale po stanie można zauważyć, że coś może być źle i od razu się skontaktować z pocztą.

A ze zwrotami ze względu na niepełny
@wkto: Jest tak:
1. nie wpisałem numeru mieszkania - mój błąd
2. zmienili formę wysyłki - nie poinformowali mnie o tym
3. teraz firma (a konkretnie jakaś grażyna) mi pisze, że mnie informowali telefonicznie
4. nie mam w wykazie połączeń (bilingu) rozmowy z nimi o czym ich grzecznie informuje
5. firma nie odpowiada