Aktywne Wpisy

Gmeras +353
Witajcie, moi mili,
Byłem jak co dzień u mojej Różowej. Rozmawiałem z lekarzem – na posterunku był lekarz dyżurujący, a nie prowadzący, więc te informacje biorę bardzo na chłodno. Lekarz poinformował mnie, że dziś chcieli trochę zejść z leków i częściowo ją wybudzili. Podczas tego wybudzenia podobno zgięła nogi w kolanach oraz złapała kontakt wzrokowy. Następnie ponownie wprowadzili ją w całkowitą śpiączkę farmakologiczną.
Jutro ma być dopiero neurolog
Miała
Byłem jak co dzień u mojej Różowej. Rozmawiałem z lekarzem – na posterunku był lekarz dyżurujący, a nie prowadzący, więc te informacje biorę bardzo na chłodno. Lekarz poinformował mnie, że dziś chcieli trochę zejść z leków i częściowo ją wybudzili. Podczas tego wybudzenia podobno zgięła nogi w kolanach oraz złapała kontakt wzrokowy. Następnie ponownie wprowadzili ją w całkowitą śpiączkę farmakologiczną.
Jutro ma być dopiero neurolog
Miała
Technick20 +65






Załóżmy że robimy grę w której tworzymy różne rasy postaci. Każda rasa jest reprezentowana przez osobną klasę która implementuje jakiś interfejs. Robię sobie fabrykę do tworzenia postaci, mam więc listę wszystkich nazw klas. Czy istnieje jakiś wzorzec projektowy / rozwiązanie by w sytuacji gdy dodaję kolejną klasę wymusić aktualizację listy? Chciałbym to zrobić bez korzystania z refleksji (chyba, że to w jakiś fany sposób usprawni robotę)
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
@asdasdce2w: Observer zawsze spoko, ale nie widzę tutaj zastosowania (chyba, że dana klasa dziedziczyła by po jakiejś bazowej i robilibyśmy jakieś większe kombinacje w konstruktorach klasy bazowej).
YourEnumClass[] yourEnums = YourEnumClass.class.getEnumConstants();
albo
YourEnumClass[] yourEnums = YourEnumClass.values();
@nocneszczury: Może w tym momencie jest problem? Może klasa powinna reprezentować rasę (w sensie koncepcję rasy), do tego factory zwracające "rasy" czyli instancje klasy?
Nie próbowałem w praktyce, za każdym razem robiłem w tym stylu co Ty... ale w sumie nie wiem jakie korzyści wynikają z podejścia "jedna rasa = jedna klasa".
Dobrze gadasz.
@nocneszczury
Słuchaj kolegi. Nie ma sensu robić osobnej klasy dla każdej rasy. W ogóle, ja to bym definicje ras (i innych cech) wczytywał z plików. Wtedy mógłbyś modyfikować grę bez potrzeby przekompilowywania.