Aktywne Wpisy
nigdy nie założyłabym takiej sukienki. Kobieta w takim stroju kojarzy mi się z babą wieśniaczką mieszkającą w wiejskiej chacie która doi mleko od krów. Widziałam dzisiaj kobietę w takiej sukience.... fuuu... ku*ra!!!! Nie mogę patrzeć na dorosłe kobiety które ubierają się w takie szmaty do podłogi pod pretekstem bycia "kobiecą"
#tinder #p0lka #rozowepaski #zwiazki
#tinder #p0lka #rozowepaski #zwiazki
Viado +4
Najbardziej to mam bekę z ludzi którzy kupują wszystko na akumulator bo im się nie chce kabla rozwinąć albo elektryczne bo to eko. Nie dość że to 5 razy droższe to jeszcze słabsze i niebezpieczne. Samochód elektryczny, hulajnoga elektryczna, golarki, rower, odkurzacze, piły, nożyce do żywopłotu, szczoteczka elektryczna - wszystko na tych samych chińskich ogniwach. 20 ładowarek do każdego rodzaju sprzętu i ogromnie zagrożenie pożarowe którego nie są świadomi.
Mam znajomego strażaka
Mam znajomego strażaka
Zdjęcie przedstawia most Koror-Babeldaob zbudowany w roku 1978 w Republice Palau przez koreańską firmę Socio Construction. Most miał 241 metrów długości i w chwili wybudowania był najdłuższym mostem na świecie wykonanym z betonu sprężonego. Załączone zdjęcie zostało wykonane w roku 1990. Jeżeli przyjrzymy się uważnie to zauważymy, że w środku przęsła most jest ugięty. Ugięcie to wydaje się nieduże jednak należy pamiętać, że most miał około 24 metrów wysokości, a ugięcie środka przęsła w rzeczywistości wynosiło ponad 1 metr! Ze względu na liczne obawy mieszkańców rząd Palau zlecił dwóm niezależnym zespołom inżynierów wykonanie ekspertyzy mostu. Eksperci ustalili, że ugięcie mostu będzie się jeszcze powiększać jednak z technicznego punktu widzenia most jest bezpieczny zarówno dla ruchu samochodowego jak i pieszego. Niestety rząd Palau nakazał inżynierom zlikwidować ugięcie mostu. Naprawa rozpoczęła się w październiku 1995 roku i trwała do lipca 1996 roku. Podczas naprawy zmieniono układ statyczny mostu (usunięto przegub w środku przęsła) oraz dołożono po 8 kabli sprężających z każdej strony dzięki czemu udało się zlikwidować ugięcie konstrukcji. Niecałe 3 miesiące po zakończeniu napraw, dnia 27 września 1996 roku most gwałtownie zawalił się zabijając 2 ludzi i raniąc 4. Dodatkowo katastrofa ta spowodowała paraliż w państwie ponieważ most był jedynym połączeniem dwóch głównych wysp. W wyniku analizy ustalono, że najbardziej prawdopodobną przyczyną katastrofy budowlanej była... naprawa mostu. Usunięcie przegubu w przęśle spowodowało wzrost naprężeń ściskających w konstrukcji oraz zmieniło naprężenia wywoływane rozszerzalnością termiczną materiału. Dodatkowo górna krawędź mostu stała się podatna na rozwarstwienie ze względu na małą wytrzymałość betonu na rozciąganie i brak pionowego zbrojenia.
@atestowanie2: pontifex ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@atestowanie2: Most Nuselski w Pradze ma 485 metrów, otwarty w 1973 roku - ale jest wsparty przęsłami.
W Muzeum Techniki w Pradze jest o nim niesamowicie ciekawa wystawa: technologia została wybrana i opracowana żeby oszczędzać stal potrzebną na czołgi( ͡° ͜ʖ ͡°)
@atestowanie2: W środku nie znajdował się żaden zawias jeżeli mamy używać poprawnej polskiej terminologii, tylko właśnie przegub (czy tekst z którego korzystasz był po ang.? Bo w potocznej mowie ang. hinge to właśnie zawias, a terminologii mostowej hinge=przegub).
@polskabialoczerwoni: Tutaj przegub mógłby być najpewniej wykonany na zasadzie sworzni poziomych na końcu jednego wspornika, które
@cult_of_luna: nie ma czegoś takiego jak naprężenia ściskające. W wytrzymałości są tylko 2 rodzaje naprężeń: normalne i styczne. Co najwyżej mogły powstać naprężenia na wskutek ściskania.
@zackson: To dziwne, bo to powszechnie używane określenie, pojawia się też ono w literaturze fachowej (w tym w Eurokodach). Chyba się trochę zapędziłeś ze swoim twierdzeniem
Naprężenia ściskające obok rozciągających są właśnie naprężeniami normalnymi.
Tak jak wspomniał @takijakislogin jest o nich nawet mowa w Eurokodach.
Mam akurat do konstrukcji stalowych i tam nic nie ma o innych naprężeniach, Jak macie eurokody gdzie jest inaczej napisane to z chęcia bym zobaczył.
Jeżeli jest tak jak mówisz to po co byłoby znakować naprężenia normalne i je rozróżniać?
Np. w PN-EN 1992-1-1 do konstrukcji betonowych jest wyraźne rozróżnienie na naprężenia ściskające i rozciągające.
Rozróżnienie takie jest ważne przy materiałach anizotropowych, jak np. właśnie beton, gdzie wytrzymałość na rozciąganie