Wpis z mikrobloga

tl;dr: Kolejny raz kurier bez mojej wiedzy i wcześniejszego poinformowania zostawia paczkę u sąsiadki (starsza, schorowana kobieta).

Mieszkam tu krótko, nie znam się z sąsiadami i jest mi bardzo niezręcznie nawet poprosić o odebranie paczki, a co dopiero stawiać ich w takiej sytuacji bez uprzedzenia. Zwykle kurierzy dzwonią wcześniej albo proszą o kontakt i nie ma problemu z dogadaniem się - jestem nawet skłonny jechać do punktu odbioru jeżeli z mojej winy kurier nie będzie mógł doręczyć przesyłki. Już raz kurier (chyba DHL) zadzwonił do mnie po fakcie, a ja mu grzecznie wytłumaczyłem dlaczego tak się nie robi i że powinien był do mnie zadzwonić wcześniej zanim zdecyduje się zostawić paczkę komuś innemu - zrobiło mu się tak głupio, że przez kilkanaście sekund milczał a potem było słychać jego skruchę. Sąsiadkę oczywiście poleciałem przeprosić z ciasteczkami pod pachą. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tym razem kurier z InPostu - lekko mówiąc - po prostu mnie wkurzył, bo jego jedyną próbą kontaktu był sms o treści:

"kurier paczka u sasiadki pod XX"

Sms o 11, status mówi że doręczono po 11, a o 12:40 byłem już w domu po pracy. Jakby gość uprzednio zadzwonił to bym się umówił na tę 13. albo na jutro/pojutrze. Znowu muszę robić z siebie pajaca i mimo tego że kobitka jest bardzo miła to jest mi cholernie głupio, bo wygląda to tak, jakbym sobie znalazł sekretarkę do odbioru przesyłek.

Nie jestem cebulakiem i nie chcę wyłudzić jakichś zwrotów za niedostarczoną przesyłkę itp., ale co zrobić, żeby gościa nastraszyć konsekwencjami - typu że nie mam paczki, ktoś podrobił podpis itp.? Zastanawiam się czy jest sens znowu moralizować typa który po rozłączeniu pomyśli sobie "wal się, bo mam jeszcze pińcet paczek a ty mi dupę trujesz" czy rozkręcić jakąś małą gównoburzę wewnątrz firmy (może będą ich lepiej szkolić itp.)? Wiem, że InPost i ich usługi kurierskie mają opinie tragicznych, ale akurat sklep w którym zamawiałem ma z nimi umowę.