Wpis z mikrobloga

@Prezes_roku: to chyba nie do mnie pytanie, ja nie pisalem ze jest rosyjskim szpiegiem ( ͡° ͜ʖ ͡°). Co nie zmienia faktu, ze amerykanskie korporacje współpracują z rosyjskimi władzami, jak im się to opłaca. Przykładem jest Tillerson i ExxonMobil, które poparły zajęcie Krymu przez Rosję
  • Odpowiedz
@Prezes_roku: powiedzą że jedno drugiego nie wyklucza,
Kierwiński w latach 2001-2007 pracował w firmie Airbus jako kierownik działu zakupów.
Polska za 13,3 mld PLN wynegocjowała 50 Caracali. Turcja za równowartość 13,4 mld PLN wynegocjowała 109 Blackhawków. PO i ich legendarne zdolności negocjacyjne
  • Odpowiedz
@olmaz: polacy kupili przede wszystkim
-wersje specjalistyczne i doposażone (rakiety, pociski p.pancerne, optyka, podczerwień, radary, wersje morskie)
-pakiet logistyczny i serwisowy
-system szkoleniowy, symulatory
-miała powstac nowa fabryka w łodzi budująca śmigłowce w kraju

turcja kupiła za te pieniądze blak hołki w wersji "tureckiej"... czyli same kadłuby. zresztą pordukowane w sporej części w mielcu
wyposażenie zrobią sobie swoje na własną rękę w turcji
nic specjalnego, bo to smigłowce policyjne i transportowe.
  • Odpowiedz
@syn_admina: Turcy postawili na swój przemysł i zamierzają wszystkie maszyny skonfigurować w oparciu o własne możliwości techniczne, co przewiduje ich kontrakt, wykonawcą maszyn zostały zakłady Turkish Aerospace Industries,
udało się to co nie udał się naszej klasie politycznej – stworzyli narodowy program śmigłowcowy w oparciu o jeden model śmigłowca oraz dokonali transferu prawie całej technologii produkcji do firm tureckich.
Najbardziej zbliżony do naszego przetargu jest przetarg w Brazylii z roku 2008.
  • Odpowiedz
@olmaz:

Turcy postawili na swój przemysł i zamierzają

dlatego przy karakanach pojawił się offset, fabryka w polsce, która już nie powstanie. zostanie ten mielec od kadłubów dla turków i tyle bo polskie BH bedą powstawać w usa
a tym czasem już brakuje maszyn do akcji nad bałtykiem a nawet przetarg nie rozpisany.

Caracal to stary śmigłowiec, który został opracowany w II połowie lat 60. Jego konstrukcja była dość udana w owych
  • Odpowiedz
@syn_admina: przetarg był w taki sposób skonstruowany, że tylko Caracal spełniał w 70 % kryteria przetargowe i tyle.,
We wszystkich przetargach gdzie startował Caracal i MI 17 wygrywał Mi 17 więc po co kupowac gorsze i droższe?
w Caracalu siedzi się jak w taksówce, ale przyznam że więcej barejów jest.
ogólnie piersza liga świata kupuje NH-90 a amerykanie już konstruują następcę Black Hawka
A w Polsce rozpisano przetarg tak, aby NH-90
olmaz - @syn_admina: przetarg był w taki sposób skonstruowany, że tylko Caracal spełn...

źródło: comment_1HJCWcRx2UNIgkuivPYcR7wgVSQo7Yr9.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
piersza liga świata kupuje NH-90


@olmaz: A stać nas na NH-90? Wg wiki koszt caracala to 20+ millionów USD vs od 32.5 millionów euro do ponad 40 za NH-90. Nie znalazłem kosztów godziny lotu i serwisu.

Które zapisy przetargu wykluczały NH-90?
  • Odpowiedz
to są zastrzeżone dane niestety
Zgodnie z komunikatem PZL Świdnik w opinii spółki w związku z postępowaniem na wiropłaty wielozadaniowe dla Wojska Polskiego występują „naruszenia”, które stanowią podstawę zasadności złożonego pozwu. PZL Świdnik podkreśla, że znaczna ich część ma charakter zastrzeżony.

http://www.defence24.pl/234485,pzl-swidnik-idzie-do-sadu-ws-przetargu-smiglowcowego
@FabianBlendzior:
NH-90 jest 20 % droższy, ale znakomicie wtapia się taktycznie w wojsko NATO, francuzi też wolą NH-90
Wśród użytkowników NH90 poza Francją znajduje się też m. in. Hiszpania,
  • Odpowiedz
@olmaz: NH-90 jakoś nie za dobrze to wygląda, nie dość że drogi to jeszcze są z nim problemy

Dziennik Bild dotarł do liczącego 103 strony tajnego raportu. Według dzisiejszej publikacji, w jego konkluzji autorzy twierdzą, że zakup NH90 jest błędem i - o ile to tylko możliwe - Bundeswehra powinna wykorzystywać inne śmigłowce. Mimo, że NH90 jest bardzo nowoczesny, zbudowany z szerokim wykorzystaniem kompozytów węglowych, dzięki czemu ma własności stealth i
  • Odpowiedz
@teren: to mamy do wyboru EC725 caracal konstrukcja z lat 60 zamówienia na śmigłowiec złożyły Brazylia, Indonezja, Kazachstan, Malezja, Meksyk oraz Tajlandia
lub NH-90 które zamówiły lub mają na stanie już
Australia
Belgia
Finlandia
Francja
Grecja
Hiszpania
Holandia
Niemcy
Norwegia
Nowa Zelandia
Oman
Szwecja
Włochy
wiadomo że są problemy wieku dziecięcego ale kupujemy helikoptery przynajmniej na 20-30 lat, wyobraź sobie w 2060 latać helikopterem skonstruowanym w latach 60 , ponadto nh90
  • Odpowiedz