Wpis z mikrobloga

Ciekawe rzeczy się wydarzyły ostatnio w kwaterze EA. Najpierw na spotkaniu z inwestorami EA zapewniało, że jest zadowolone z BioWare:

EA’s CEO Andrew Wilson responded: "We're very happy with how Bioware is doing, how Bioware is treating Mass Effect. And our expectations for Mass Effect are still strong for the future and the franchise overall. Bioware has continued to support Mass Effect, and the new team is doing some amazing things, and you'll hear more about that in the months to come.”.


Tymczasem szybko się okazało, że studio BioWare w Montrealu zostało ostro obcięte, a seria Mess Effect odłożona na bok:

Now, sources say, BioWare Montreal is significantly smaller than it was just a few months ago. Those who didn’t go to Motive will help out with BioWare’s other projects rather than incubating and developing their own.


Jest to tym bardziej zabawne, że jeszcze przed premierą Andromedy były plany na nową serię gier, dlc, książki - miało wszystko ruszyć z kopyta. Wydaje się teraz, że nie ma na to szans.

Źródła: http://kotaku.com/sources-bioware-montreal-downsized-mass-effect-put-on-1795100285, https://www.pcgamesn.com/ea-q4-2017-earnings-call-mass-effect-andromeda

Czyli doszło do tego, że obie sztandarowe serie gier BioWare - Mass Effect i Dragon Age - są obecnie w lodówce i nie wiadomo, kiedy z niej wyjdą. Dodatkowo EA nie opublikowało do dziś danych dotyczących wyników sprzedaży ostatnich tytułów z tych serii.

Teraz BioWare całe swoje siły wkłada w produkcję klona Destiny - Dylan, którego premiera już została opóźniona.

Lel.

#masseffect #crpg #gry #bioware
Pobierz Lisaros - Ciekawe rzeczy się wydarzyły ostatnio w kwaterze EA. Najpierw na spotkaniu ...
źródło: comment_AqDkFMOmXsKQl974G2EaGDbwl2PkylJX.jpg
  • 49
@Lisaros I dobrze, niech lepiej sobie zrobią przerwę, a nie wypuszczą kolejne nudne "single-mmo". Szkoda tak dobrej marki jaką kiedyś było BioWare. Oby nie skonczyli jak Maxis i Westwood. (też marki EA)
@Lisaros: Książka o Andromedzie powstała, ale nie ma co się dziwić że EA zamraża BW. Ekipa usilnie nie chce skumać, że gatunek RPG poszedł mocno do przodu, a oni tkwią cały czas w starym Kotorze. Smutne, jednak kubeł zimnej wody im się przyda. Oby tylko nie skończyli jak maxis i inne studia wydawcy.
przed premierą Andromedy były plany na nową serię gier, dlc, książki - miało wszystko ruszyć z kopyta. Wydaje się teraz, że nie ma na to szans.


@Lisaros: Hmm... czy to oznacza, że ani DLC ani zapowiadane książki nie wyjdą? Szczerze mówiąc to, pomimo tego jak mierna była pierwsza książka o Andromedzie, przeczytałbym resztę w nadziei, że ich autorzy są nieco bardziej kompetentni.
@Wiedmolol: To szczerze powiem Ci że gratuluje odwagi. Juz dawno nauczyłem się że egranizacje, książki czy komiksy na podstawie gier to okrutna pomyłka i strata czasu. W większości nie tykam nawet kijakiem z kupą na końcu.
@dyzmund: Nadzieja istnieje u mnie tylko dlatego, że jedną książkę miała napisać N. K. Jemisin, z którą miałem już styczność bo czytałem jedną z jej książek(The Fifth Season) i była całkiem OK. Może nawet lepiej niż OK - takie 7+ albo nawet i 8 na 10 także o ile BioWare nie narzuciłoby jej zbyt wiele wymagań, ograniczając pole do popisu, to myślę, że potrafiłaby napisać coś sensownego.
@Wiedmolol:

BioWare has put Mass Effect on hiatus and turned Andromeda’s developer, BioWare Montreal, into a support studio, according to four sources close to the company.


Wiele zależy od tego, co tam mają w kontraktach. Wstrzymanie pracy dewelopera nie musi oznaczać braku kolejnych książek. Zobaczymy.

@Bethesda_sucks: wydaje mi się, że w przypadku Fallout 4 zadziałał efekt znanej marki plus bardzo dobrze przyjęta poprzednia część, zwłaszcza im dalej czasu minęło od
@Lisaros: imo głupie posunięcie odsunąć na bok dużą i dochodową markę ale pozwolić dłubać przy kolejnym kwazi mmo nastawionym na współpracę xD
Powodzenia ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Lisaros: Moim zdaniem Skyrim wybił wszechobecny hype panujący nad grą. Ot smoki, klimaty nordyckie i myślenie, że przebije Obliviona. Wokół F4 też panował niesamowity hype, a że okazał się kompletną fuszerką to inna sprawa.

Arkane zawsze trzymało równy poziom, a co do Id podejrzewam, że nie tyle co zastrzyk gotówki pomógł, co paradoksalnie również odejście Carmacka - sporo rzeczy musiało być zależne od niego, a w dodatku nie odnajdował się już
@kopaka:

Dragon Age nie jest w lodówce. Studio w Edmonton ma dwie ekipy- jedna robi nowe IP, druga nowe DA.

Też mi się wydaje, że parę miesiecy temu gdzieś czytałem taką informację

@Lisaros:
Co do samej redukcji to absolutnie nie jestem tym zdziwiony. Ciężko oczekiwać aby zatrudnienie było na takim samym poziomie, jak bezpośrednio przed premierą gry. A to, że nie ruszają od razu z kopyta na kolejną część to
@Bethesda_sucks: @Lisaros: @poloyabolo: Nazywanie Skyrima, a nawet rozczarowującego Fallouta 4 gniotami to jakaś pomyłka. Rozumiem subiektywną opinie na ich temat (i nie podzielam), ale przedstawianie jej jako obiektywnego faktu jest niedopuszczalne. Pomijam już, że ja bawiłem się co najmniej dobrze przy eksploracji każdego z tych światów, niech przemówią właśnie fakty. Ze Skyrimem sprawa jest prosta - został odebrany wspaniale tak przez krytyków, jak i przez graczy. Jego średnia z
@lowca_randroidow: Ale pokaż mi gdzie nazwałem Skyrim gniotem? Fabularnie Skyrim to jest dno, ale eksploracyjnie (bo to była główna siła napędowa Skyrima) to był dla mnie bogaty świat - nie znudził mnie, spędziłem setki godzin i uważam ogółem za dobrą grę. Stwierdziłem tylko, że popularność Skyrima była po prostu konsekwencją wielkiego hype'u, który panował jakiś czas przed premierą. Co więcej, sam na to poleciałem, tym bardziej, że Oblivion mi nie podchodził,