Wpis z mikrobloga

#programowanie #gamedev #pytanie

Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie myśl, aby rozwinąć się jakoś bardziej pod kątem programowania, bądź też tworzenia gier. Główną moją stycznością z programowaniem (poza programowaniem sterowników PLC w szkole), było tworzenie skryptów do GTA SA:MP w języku PAWN. Bardzo mi się on spodobał. Dzięki niemu nauczyłem się wiele, wliczając w to podstawy innych języków programowania, takie jak pętle, zmienne itp. Jednak z racji tego, że czasy świetności SA:MP dawno ma już za sobą, oraz nie prowadzę serwera, przydało by się znaleźć jakąś alternatywę.
Jaki kierunek rozwoju moglibyście mi polecić? Być może coś podobnego do języka PAWN. Zaznaczam, że lubię widzieć efekty włożonej pracy w napisany kod tzn. bardziej wolałbym stworzyć np. jakieś interaktywne menu powiedzmy z komendami admina, czy czymkolwiek innym, zamiast nudnego programu w konsoli.
W sumie lubię gry i rozwiązywanie problemów logicznych, więc fajnie by było zrobić z tego jakiś użytek.

  • 9
@Nedrav: weź Unity + C# i klep gierki. Gimbaza robi - inaczej by nie robili jakby efektów nie widzieli od razu.
Albo aplikacje na Androida (Java) - chociaż tu mrówcza robota i efekty małe.
Ewentualnie jak jednak gry, to pisz coś np. w Phaser (JavaScript).
@kok0si: też prawie przestałem czytać po tym:

sterowników PLC w szkole


Ale wcale to nie jest tekst o tym.
tl;dr: gość umie pisać skrypty do gier i chce dalej pisać gierki, żeby było widać efekty programowania.

@takijakty: wiele osób zaczęło przygodę z IT od gier. Ja też xD
@mk321 @rzezol: Już jakiś czas temu próbowałem coś zdziałać z Unity, zrobiłem jakieś gierki z tutoriali. Jednak odniosłem wrażenie, że obsługa tego silnika polega w głównej mierze na wyklikiwaniu różnych rzeczy, a nie pisaniu kodu. Być może się mylę. Dlatego spróbuje coś zdziałać w Unity ponownie, może zmienię zdanie.

A tak poza tym, niekoniecznie muszę brać się od razu za gry. Jakieś aplikacje desktopowe/mobilne też by były w porządku. Tylko, że
@Nedrav Ciężko w ten sposób coś konkretnego doradzić. Biblioteki poznasz w momencie gdy staniesz przed jakimś konkretnym problemem i okaże się, że ktoś już go rozwiązał w jakiejś bibliotece.
A jeszcze co do Unity - takie może wydawać się na początku, ale im dalej tym więcej potrzeby pisania kodu.
W sumie jak nie wyjdzie z Unity, to zostanę z C# na którym też wiele idzie zdziałać.
Dzięki wszystkim za pomoc. Dalej muszę już poradzić sobie sam ( ͡° ͜ʖ ͡°).