Wpis z mikrobloga

#niemcyfaktyimity #wesele #niemcy #slub #zwiazekpartnerski

Niemieckie Mirki proszę o pomoc. Niebawem jadę na rejestrację związku partnerskiego i przyjęcie (to chyba nie jest wesele, bo tylko do 22) i oczywiscie w zaproszeniu panie mlode (czy jak je nazwać, nie znam się,niepostępowa jestem. Ale cóż rodziny się nie wybiera) proszą o pieniądze w dowolnej walucie. Chce im dac prezent w złotówkach i się zastanawiam ile powinnam włożyć do koperty. Jakie sa niemieckie "normy"? W Polsce zawsze daje 500zł. Czy jak im dam też te 500zł będzie ok?
Dodam tylko, ze nocleg w Berlinie muszę sobie sama opłacić i generalnie generuje to dość duże koszty z dojazdem...
  • 12
  • Odpowiedz
  • 0
@TomekRazDwaTrzy dzięki! To dobrze, bo nie chce wyjść na ubogą krewna z Polski. A generalnie to dziewczyny się nawet nie pofatygowaly aby dla polskiej części gości przygotować zaproszenia po polsku i musiałam je tłumaczyć z translatorem :(
  • Odpowiedz
  • 1
@atelerix Byłoby już przesadą dawać więcej, w końcu to nie ślub. ;)

Jeśli interesują cię w ogóle kwoty, to więcej na ten temat znajdziesz pod tym linkiem

500 zł od rodziny jest ok.
  • Odpowiedz
  • 0
@Volki dzięki bardzo, ale ja po niemiecku nie mówię więc i tak bym musiała sobie to wszystko tlumaczyc:)
one to chyba traktują jakonslub bo szyja sobie białe sukienki i na zaproszeniu też pisały o ślubie, a z tego co wyczytałam to formalnie jest to tylko rejestracja związku...
  • Odpowiedz
(to chyba nie jest wesele, bo tylko do 22) i oczywiscie w zaproszeniu panie mlode (


@atelerix: Tutaj panuje trochę inna mentalnośc i zwyczaje. Przyjęcia weselne (przynajmnjiej tu gdzie mieszkam na bawarii) trwają właśnie do ok godz.22 .Nie ma takiego parcia na "zastaw sie a postaw się" Co do prezentu czy kasy dajesz tyle na ile Cie stać,uważam że 500zł jest spoko.
  • Odpowiedz
  • 0
@Konwerter no ja wiem wiem, tylko po prostu nie chce wyjść na ubogą krewna i popełnić jakąś gafe.