Wpis z mikrobloga

@szej:
Po pierwsze po prawej w zakładce Dome > Ground (odznacz), i zaznacz Clear color - lepiej się będzie prezentował obiekt.

Jak rozumiem zrobiłeś model low poly i wrzuciłeś go prosto do SP? Weź temu low poly dodaj chamfer, wrzuć jako high poly do bake i wypal, bo na krawędziach widać strasznie kanciastość, a dzięki chamferowi niewielkim nakładem będziesz miał ładniejszy hardsurface.
Brzydko to się prezentuje bo zrobiłeś 10 sekundowy render
@matt881: już wypaliłem załamane krawędzie, faktycznie od nowa do tego usiadłem, wrzucę dzisiaj albo jutro zmienione . Dziękuje za topy, pozdrawiam !
@szej: No to powodzenia, czekamy. Ah i polecam korzystać z Narzędzia Wycinanie (snipping tool) w Windowsie 10, wygodnie, schludnie można przesłać zrzut ekranu, bez ramek i innych pasków :)
@ofczy: to mój pierwszy kontakt z teksturowaniem, wrzucam tutaj bo wiem, ze jest garstka ludzi którzy maja spore pojęcie na ten temat, na przestrzeni w zasadzie krótkiego czasu widzę u siebie ogromny progress to i w teksturowaniu tez mam nadzieje ze przyprogresze. Dziękuje za uwagi
@ofczy: No i chce scene zrobić po jakimś ataku/wybuchu w korytarzu dlatego kombinuje z brudem, przetarciem na całej powierzchni a nie przy normalnym użytkowaniu
@szej: Trochę takie randomowe te zabrudzenia. Wejdź na Substance Share, ściągnij kilka ciekawych matsów np. metalu czy materiałów s-f, wrzuć na obiekt i potestuj. Pamiętaj o wypaleniu Curvature na 4K 8xAntialias. Ja resztę mapek palę w 2K i max Antyalias x2. No chyba, że przepalam z high do low to Normalki też 4K.
@szej: Baking map to wypalanie map na podstawie geometrii, a export to zapisanie wyjściowych tekstur z programu. Przy pomocy bakingu z high poly uzyskujesz mapki typu normal, curvature itd. które są nakładane na obiekt low poly, a eksport dajesz już finalnej tekstury, po ukończeniu prac; eksportowana tekstura zawiera zazwyczaj te wybake'owane mapki.
@matt881: bo zrobiłem ładne krawędzie w 3ds wypaliłem normala i do substance dałem , zrobiłem tj wyżej i dałem export, vray w 3ds zdaje sie dobrze odbierać te tekstury eksportowane
@szej:

bo zrobiłem ładne krawędzie w 3ds wypaliłem normala i do substance dałem


Tzn. z tego zdania wynika że wypaliłeś normal mapę w maxie, a następnie wrzuciłeś tę mapę do Paintera, tak? Jeżeli tak zrobiłeś to lepiej jest wypalać mapki w samym Painterze, nie musisz wypalać w Maxie normalek.
@matt881: No tak ale w maxie zrobiłem drugi model z ładnymi krawędziami i dałem projection, w substancje można tak załamać krawędzie bez modelu high poly?
@szej: Nie, robi się to tak:
1. Robisz model low poly i high poly w Maxie
2. Wrzucasz model low poly do Paintera, następnie wchodzisz do zakładki Bake i tam wrzucasz model high poly.
3. Wypalasz mapki normal, curvature, ambient itd. w Painterze

Nie musisz wypalać normal mapki w Maxie, lepiej jest to zrobić w Painterze.

Obejrzyj sobie podstawy Paintera, szczególnie te z serii "model preparation"
https://www.youtube.com/watch?v=bwusznnkRxo