Wpis z mikrobloga

Chwilowo na bezrobociu to taką oto ruinę ostatnio sobie buduję - jeszcze jako WIP, bo chcę dorzucić elementy wnętrza, zrobić 2-3 wariacje okien/drzwi (kolorystycznie + zniszczone modele, opadnięte drzwiczki itp) tapety na ścianach niekoniecznie będą miały takie tekstury i światło wypiekane na "preview".

Krytyka zawsze mile widziana ;)

Jakby ktoś był ciekawy sofy, to jest tutaj.


_*WIP - Work In Progress_

#blender #blender3d #b3d #grafika3d #tworczoscwlasna #unrealengine #substancepainter Jak komuś się mój spam nie podoba, to #sirgornmodeluje można na czarno ( ͡° ʖ̯ ͡°)
sirgorn - Chwilowo na bezrobociu to taką oto ruinę ostatnio sobie buduję - jeszcze ja...
  • 10
  • Odpowiedz
@sirgorn: nie żebym chciał pracę krytykowac... ale jak ma być budynek, to niech jego architektura kupy się trzyma.
pierwsze wejście - co to kurde tapety a elektryczności nie mieli? Choć śladu żyrandola na środku sufitu byś dał, o jakimś włączniku/gniazdku nie wspominając
Drugie pomieszczenie-klatka schodowa - a gdzie zejście do jakiejś piwniczki, choćby zamknięte, albo schowek pod schodami?
Zaraz obok - co to ciemno-wytapetowane klaustrofobiczne coś miało by spełniać? Ani to
  • Odpowiedz
@sirgorn: Podpinam się pod to co kolega powiedział, niestety nie wystarczy skupic się na geometrii teksturach, podniszczeniach, przede wszysktim wnętrza muszą sprawiać wrażenie prawdziwych i sensownych. To jest różnica między budżetówkami a produkcjami AAA

Do tego masz tekstury bardzo low res i kanapa za mało zniszczona. Ale projekt ciekawy i chętnie zobaczę jak będzie dalej.
  • Odpowiedz
*WIP - Work In Progress

@hrumque: To w sumie słowo klucz. Poza tym ja akurat bardzo dobrze znoszę krytykę także luzik (zwłaszcza jak ktoś dobrze argumentuje).

Większości modeli wnętrza jeszcze po prostu nie ma (chociaż fakt, o kominie całkowicie zapomniałem, trochę przypau).


Dzięki za komentarz, z pewnością wezmę go sobie do serca :)


@Naxster: No masz racje, chyba za mało refek znalazłem na ten temat. :) Ogólnie nowe przedmioty jest
  • Odpowiedz
@sirgorn: Co do samego modelu - nie nadaje sie do gry. Pomieszczenia sa za male, drzwi za waskie itp. Robiąc pierwsze prototypowe budynki do Sniper Ghost Warrior 3 wyszlo mi, ze standardowe mieszkanie w budynku/domu jednorodzinnym powinno miec ok 120m2 zeby nadawalo sie do czegokolwiek. Robienie wg realnym wymiarow nie zdawalo egzaminu.
  • Odpowiedz
@sirgorn: rozdzielczość tekstur to jakiś dramat xD W ogóle ich jakość mocno kuleje, do tego chyba masz źle porobione unwrapy pomieszczeń, to przez zły rozkład masz glitche w rogach pokoi i prześwitywania między ścianami. Doceniam trudy związane z dzieleniem na material id tych płaszczyzn wszystkich, ale biedna ta geometria.
  • Odpowiedz
@ofczy: No właśnie też zauważyłem, że jest trochę klaustrofobicznie - co ciekawe testowałem na VR jedno pomiesczenie w wymiarach 1:1 w rzeczywistości i wyglądało to ok.
Zmienić wymiary to nie jest jakiś aż duży problem, gorzej z teksturami (a raczej ich rozdzielczością)

@einz: jakość kuleje bo cały budynek (ściany) to tylko dwie tekstury - chciałem żeby tekstury były unikalne dla budynku, więc nie wykorzystuje nic bezszwowego, a nie chciałem robić
  • Odpowiedz
@sirgorn: e, framugi, ramy okienne i drzwi są ładne!
ja generalnie rozważyłbym przeprojektowanie budynku od podstaw. Tak, aby jego układ był atrakcyjny(ciekawy), użyte materiały to też w sumie istotna sprawa. Nie mam nic do tapet! Bardziej zwróciłem uwagę na poddasze gdzie masz stalową konstrukcje dachu co jest nie realne w budynku tego typu benc. Poszperaj za połaciami dachowymi w konstrukcji krokwiowo jętowej albo krokwiowo kleszczowej etc.

  • Odpowiedz
@Szumny: rozkład tego zostawię narazie tak jak jest, następny zrobię jakiś bardziej wymyślny. Ogólnie stylizowałem się na starych domach, ale tylko z zewnątrz - wnętrza zrobiłem po swojemu. (to pewnie błąd, bo architekt ze mnie żaden.)

TEKSTURY DRAMAT

już dostałem tipy jak to ogarnąć, więc robią się nowe ;)


krokwiowo jętowej albo krokwiowo kleszczowej

wykop bawi i uczy ;)
  • Odpowiedz