Wpis z mikrobloga

A wiec kilka dni temu mialem okazje przejechac sie Modelem X. Jazda probna u dealera Tesli w Amsterdamie. Wrazenia? Jakosc wnetrza jest okej ale jak na ta cene auta zbyt plastikowo. Wielki ekran, wyswietlacz zamiast licznikow nawet intuicyjne i ergonomiczne. Generalnie wnetrze wywoluje pozytywne odczucia, przyjazne srodowisko dla kierowcy. Elektryczne drzwi to porazka, chcac wrzucic laptopa na tylne siedzenie kierowce czeka rytual "zezamie otworz sie". O wygladzie nie ma co dyskutowac, jedni lubia inni nie, mnie osobiscie sie podoba. Co jest mega w tym aucie to jazda... w dowolnym momencie nasiskam gaz i czule sie jak by mnie ktos w dupe kopnal. Auto przyspiesza momentalnie. Jezdzilem w ruchu miejskim i po autostradach i jestem pod ogromnym wrazeniem. Jazda bez trzymanki rowniez robi wrazenie, swietna sprawa na dlugie trasy.
Chyba po raz pierwszy poczulem XXI wiek w samochodzie. Jezdzilem wieloma autami, takze klasy premium i w porownaniu z nimi Tesla to zupelnie inna bajka. Jesli tylko skroca czas ladowania baterii i nieco obniza ceny to moje nastepne auto bedzie wlasnie Tesla.
#tesla #motoryzacja #chwalesie
Pobierz e3b0c - A wiec kilka dni temu mialem okazje przejechac sie Modelem X. Jazda probna u ...
źródło: comment_2eu9e2SWpW2QiBTNh64PqjknUA05tK0y.jpg
  • 7
@killerpizza: taka ciekawostka, model 3 mial sie nazywac model E ale nie wyszlo (z powodow licencji czy cos, zablokowal FORD). W przygotowaniu jest model Y (mniejszy brat modelu X) Gdyby wyszlo, stawiajac auta w kolejnosci: duza osobowka, jej mlodszy brat, SUV, jego mlodszy brat bylo by SEXY, niestety bedzie S3XY
@e3b0c: tak, niestety Tesla to w środku "plastik-fantastik", ale Model S też to ma. Chociaż słyszałem, że każde amerykańskie auto ma z tym problem, więc pod tym względem Tesla wcale się nie wyróżnia od innych producentów.
@nicniezgrublem: dla mnie to jest wlasnie najwiekszy problem tego auta, za cene auta premium otrzymujesz auto klasy sredniej z silnikiem elektrycznym. Jak dla mnie nie jest to warte takich pieniedzy. Co ciekawe, w Holandii jest tych aut naprawde sporo, Model S jest powszechnym widokiem, Model X tez nie jest trudno zobaczyc na drodze. Wedlug sprzedawcy 99,9% aut ktore sprzedaja to business lease... sprzedaz osoba prywatnym w zasadzie nie istnieje. To mowi
@e3b0c: nie posiadam danych, ale chętnie bym porównał format sprzedaży takiej Tesli do samochodów innych marek z tego segmentu (w sensie ile idzie do osób prywatnych a ile w leasing dla firm, z uwzględnieniem skali sprzedaży).

Ale tak jak pisałem - plastikowe wnętrza to chyba standard u amerykanów także w segmencie premium, więc tutaj nic dziwnego nie widzę. Poza elektrycznym silnikiem dostajesz także sporo ficzerów, typu funkcja Summon, autopilot, klimatyzację always-on,
@zackyV: większość, to nie znaczy wszystkie. I uważam, że jedną z najważniejszych rzeczy w Tesli jest fakt, że jest prawie "software based", czyli wsiadasz rano do samochodu i po aktualizacji masz nowe funkcje - samochód potrafi sam z niego wyjechać, przyspieszenie wzrosło itp.

Ostatnio wyszedł update i AP HW2 (17.11.3) i z tego co kojarzę już bardzo dobrze sobie radzi, porównywalnie do HW1 a używa tylko 2 kamer z chyba 8.