Mam na oku Mercedesa W201 190E w zagazowanej 2.0 litrowej benzynie. Link do ogłoszenia TUTAJ Czy możecie mi powiedzieć co sądzić o tym konkretnym samochodzie? warto za taką cenę go brać? Po zdjęciach i opisie wygląda że wszystko OK, aczkolwiek mam pytanie co do tego motoru i gazu (tak, szukam auta w gazie także tylko takie mnie interesują) - czy te silniki dobrze znoszą gaz? jak z ich awaryjnością i kosztami naprawy? Na różnych stronach czytam opinie że to auto jest jak czołg, milion km przekręci i nic go nie ruszy.. Czy ten silnik jest na wtrysku mechanicznym czy elektronicznym?
@budus2: nie najlepiej znoszą gaz PODOBNO te na wtrysku mechanicznym, aczkolwiek nie znam się na silnikach mercedesowskich, przez to też ta lawina pytań (czy oznaczenie E nie oznacza elektronicznego?) - nie jestem fanem marki, po prostu szukam bezpiecznego, w miarę mało awaryjnego auta na dojazdy do pracy, a taki klasyk wydaje się dobrym wyborem - no i ubezpieczenie 70% tańsze ( ͡º͜ʖ͡º)
@Roosevelt Sprzedam Ci volvo 460 z 95 roku za 4000 tysiące w super stanie. Mo i już z klimatyzacją. Co prawda diesel ale pali 5 litrów więc jeździsz w cenie gazu.
@Homa: czyli co, odpuścić? czy łudzić się że akurat w tym egzemplarzu gaz został zrobiony idealnie bumcykcyk i w ogóle..? miałeś z tym silnikiem styczność?
edit; właściwie co człowiek to inna opinia.. jedni chwalą ten silnik z gazem, inni nie..
@Roosevelt: w mercach miałem styczność tylko z klekotami, jak nie masz daleko to zobacz to autko w realu bo na zdjęciach wygląda ładnie ale co z tego jak juz może mieć pół podłogi skorodowane
@Roosevelt mechaniczny wtrysk typu jetronic nigdzie nie toleruje gazu dobrze bo jest brak smarowania.. Tak samo lepiej na mechanicznym wtrysku jeździć na Pb 95 lub 92
@Roosevelt: E w starych mercach to wersja benzynowa z wtryskiem. Jedyna 190 tolerująca gaz to jest 190 bez E, ona jest na gaźniku, tam podchodzi najtańsza instalacja na mikser i śmiga to do końca świata.