Wpis z mikrobloga

#mechanikasamochodowa

Witam wszystkich mecha-Mirków i jednocześnie proszę o pomoc w diagnozie.
#saab 9-3 1.9 TID rano, na zimnym silnik nie równo pracuje. Obroty skaczą, dławi się, potrafi nawet zgasnąć. Kiedy silnik się nagrzeje wszystko wraca do normy, idealnie trzyma obroty. Od czego zacząć?

Zawołam także #alfaholicy bo to 1.9 JTD oraz #opel bo 1.9 CDTI

@WiewiurPL może coś doradzi ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#wykopsaabclub
  • 17
  • Odpowiedz
@b2_spirit: Możesz szukać czegoś z dolotem, jeżeli na zimnym, to zobacz w jakim stanie zasyfienia jest egr, sprawdź co pod takimi hasłami wyskakuje na forum alfaholików i alfaclub
  • Odpowiedz
  • 1
@prnppp gdyby to był kabelek od wtrysku to chyba by cały czas takie objawy były, a nie tylko na zimnym. Po kilku minutach jak silnik popracuje to wszystko wraca do normy
  • Odpowiedz
@b2_spirit: ja nie wiem, ale cytryn muwi, rze to morze dlatego, że zimny silnik to sie i dławi. saaby niby dobre, ale czasem złe, podjedz do nasz na warstat to z cytrynem obejżymy i może cuś zaradzim.
  • Odpowiedz
@b2_spirit: ja podobne objawy miałem w swoim autku miałem i mechanik powiedział że "paaanie, #!$%@? paliwo, wody dużo, woda na dnie silnika została i trza to przepalić, wyjeździ pan bak do końca, zaleje czymś lepszym i będzie ok"i faktycznie było ok
  • Odpowiedz
@b2_spirit jak byś się zabrał za czyszczenie egr to czyść cały dolot od razu. Inaczej mogą być #!$%@? efekty. Ja jak miałem zawalony dolot to głównie mocy brakowało. Silnik chodził całkiem dobrze, ale to oczywiście kolejny dobry motyw do ogarnięcia
  • Odpowiedz