Samochody elektryczne są mniej ekologiczne od spalinowych - wyniki badań
Emisja cząstek stałych z opon ciężkich aut elektrycznych jest pięć razy wyższa niż emisja cząstek stałych z rury wydechowej auta hybrydowego.
Trado z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 99
Emisja cząstek stałych z opon ciężkich aut elektrycznych jest pięć razy wyższa niż emisja cząstek stałych z rury wydechowej auta hybrydowego.
Trado z
Komentarze (99)
najlepsze
Jako ciekawostke dodam, ze Tesla Model 3 obecnie da rade kupic za 158k po dotacjach. Jak ktos nie jezdzi czesto w dalekie trasy i ma mozliwosc ladowania auta w domu to bardzo dobry wybor.
Pare faktow dla tych co wlaczyli wykop i wylaczyli myslenie:
1)
Wartość aut elektrycznych nie bez
@jegertilbake: gdzie ta cena 158k ?
na stronie producenta cena to 205990 PLN a dopłata to 18750 (lub 27000 z kartą dużej rodziny)
więc wychodzi 187 lub 179k po dopłatach
Dodam, ze zgadnijcie jakie kraje glownie czerpia korzysci jesli chodzi o hamowanie elektryfikacji aut? Bo jest to m.in. Rosja i Arabia Saudyjska. Fajne towarzystwo dla wykopkow freethinkerow ( ͡° ͜ʖ ͡°)
lewackie miernoty intelektualne i ich pomysły ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
@xqwzyts: Niestety nie. Pył z opon i okładzin szczęk ("klocków") hamulcowych nie dość,
że jest drobnej frakcji (znacznie poniżej 2,5 μm - to powoduje, że może być wchłaniany
do wnętrza organizmu przez błony śluzowe), to jeszcze zawiera metale ciężkie, m.in. kadm.
¯\(ツ)/¯
Tylko w elektryku tych drugich pyłów praktycznie nie masz
@remul: pamiętam jak emisją wtórną próbowano uargumentować rekordowe zanieczyszczenie powietrza w pierwszych dniach lockdownu. Problem w tym, że wtedy nawet ruchu pieszego nie było bo wszyscy siedzieli na dupie czekając aż
"To oznacza, że emisja cząstek stałych z opon jest pięć razy wyższa niż emisja cząstek stałych z rury wydechowej Kii."
W artykule plot twisty zawiłe jak w harlequinach.
Kia mniej niz 200 KM, Tesla 375 KM
Opony w obu c**j wie jakie (tzn wiadomo - seryjne xD)
Fantastyczny to byl test, nie zapomne go