Wpis z mikrobloga

#endispoleca dobry artykuł, był kiedyś na wykopie, dostał tylko 10 kopnięć, a szkoda:

http://vetulani.wordpress.com/2011/02/17/empatia-i-agresja-dziwne-pomieszanie/

U trzyletniego dziecka układ limbiczny i korowy nie rozwinęły się jeszcze na tyle, aby hamować odruchy agresywne z pnia mózgu. Sfrustrowany trzylatek krzyczy, kopie, bije, rzuca się na ziemię. Sfrustrowany ośmiolatek ma ochotę na podobne zachowanie, ale ponieważ ma już odpowiednio wykształcone wyższe piętra mózgu, potrafi się kontrolować.

Zdolności intelektualne - myślenie i wczuwanie się w tok myślenia innych - są związane z aktywnością kory przedczołowej i skroniowej (...) Struktury te należą do kory nowej i rozwinęły się późno w toku ewolucji i umożliwiają empatię opartą nie tylko na współczuciu emocjonalnym, ale również angażującą procesy racjonalne. Umiejętność wczucia się w tok myślenia innych nazywamy posiadaniem teorii umysłu. Rozwija się ona dopiero u dzieci w wieku szkolnym.

Badania studentów, prowadzone przez Shari Kuchenbecker, wykazały silny pozytywny związek pomiędzy poziomem empatyczności a optymizmem, inteligencją, odpowiedzią na wyzwania (nie poddawanie się), akceptacją wielokulturowości. Wysoki poziom empatyczności jest związany z dobrym samopoczuciem i zadowoleniem z życia.

Może dlatego światopogląd wielu młodych ludzi #!$%@? radykalizm, bezkompromisowość oraz brak zrozumienia i szacunku do drugiej strony sporu.

#takiemojeprzemyslenia
  • 13
@Endis:

Badania studentów, prowadzone przez Shari Kuchenbecker, wykazały silny pozytywny związek pomiędzy poziomem empatyczności a optymizmem, inteligencją, odpowiedzią na wyzwania (nie poddawanie się), akceptacją wielokulturowości.


Niestety na Wykopie takie treści nie miały szans ;-)