Wpis z mikrobloga

@pogop: DPFy wszystkie są problematyczne, 1.9 JTDm 120 KM jest najrozsądniejszy (wersje z początku produkcji powinny być bez DPF), ale siły to nie ma ani za grosz.
  • Odpowiedz
@pogop: we wszystkich 159 jest DPF, problematyczny jest jak kazdy inny, jak sie nie dba o niego to i ulegnie awarii, proste. Od siebie polecam:

Diesel:
2.4 JTDm 200/210KM - 5 cylindrów więc nie brzmi jak typowy klekot.
2.0 JTDm 170KM dostępna od 2008r - takie rozwiercone 1.9JTDm 150KM, osprzęt też jest troche inny ale ogólnie jest ok.
1.9 JTDm 16v 150KM - bezawaryjna jednostka i rozsądna moc do tej wagi by sie
  • Odpowiedz
@pogop: 150KM jest spoko, jedynie ma kłopoty z kolektorem i zaworem EGR, jeśli weźmie się poprawkę na serwis to można śmiało brać.
  • Odpowiedz
@login_zajety_sic: @pogop: Jeszcze warto dodać, że 2.0 JTDm nie ma już skrzyni M32, która była mocno awaryjna tylko M40, która jest bardzo spoko konstrukcją.
Ogólnie 2.0 to najrozsądniejszy wybór (a 2.4 najfajniejszy), w serii 170KM, spokojnie 210KM można zrobić, a wtedy to auto już się fajnie odpycha jak ktoś z momentem dobrze pokombinuje.
  • Odpowiedz
@pogop: Skrzynie M32 są przy 1.9 8v i 1.9 16v, to jest oplowska konstrukcja, stosowana też na przykład w Insigniach, no i jest to kupa. W pozostałych dieslach są F40 i to już jest konstrukcja Fiata, znacznie lepsza, praktycznie bezproblemowa.
  • Odpowiedz
@login_zajety_sic: W 1.9 8V nie było DPF ani klap wirowych, o ile dobrze pamiętam. Ludzie to kupują i chipują na 140 kuca, ale lepiej #!$%@?ć klapy i EGR z 16V, a potem i tak można chipować na 180-190 kuca ( ͡ ͜ʖ ͡)

Co do benzyn: 1.75 to najmniej awaryjny benzyniak w 159, ale to nie znaczy, że jest rozsądny. W Giuliettach #!$%@?ły się w
  • Odpowiedz