BMW i Volkswagen chcą rozmawiać z Komisją Europejską by uzyskać ulgi celne.
Volkswagen (VW) i BMW mają potrzebę rozmów z Komisją Europejską w związku z nowymi cłami na importowane z Chin samochody elektryczne. Niemieccy producenci samochodów dążą do uzyskania ulg celnych dla określonych modeli, które obecnie są objęte najwyższymi cłami w wysokości 37,6 procent.
Edyward z- #
- #
- #
- #
- 82
- Odpowiedz
Komentarze (82)
najlepsze
@123_: Ale głupota, większych bredni nie słyszałem. Chińczycy wykosili konkurencję, tak mocno, że w tamtym roku ceny paneli spadły bardzo mocno, nie pamiętam ile ale jak napiszę, że o 50% to dużo się nie pomylę. Ta obniżka wzięła się z tego, że po prostu za dużo ich wyprodukowali i chcieli opchnąć po każdej
"Cła dotyczą modelu Cupra Tavascan produkowanego przez VW oraz modeli Mini Aceman i Cooper E produkowanych przez BMW, które są wytwarzane w Chinach."
@PiotrFr: właśnie dlatego że fabryka to oprócz sprzętu ludzie i związany z nimi stosunek kosztów pracy do dostarczanej wartości który w w Chinach jest wyższy. A fabryka ma swoje capacity i to nie tylko program komputerowy który przeniesiesz od ręki z jednego serwera na drugi pisząc na kolanie dokumentacje.
A poza tym zjawisko o
Jeżeli są produkowane przez Chiny i Niemcy zarabiają? Nowoczesne, ekologiczne, europejskie, przyjazne.
Inna sprawa że nasza wielka Izera nawet w projektach to też chińskie auta z włoską kosmetyką i tylko polską naklejką.
A no tak, to tylko u nas ma zostac wszystko wygaszone i wylaczone dla "dobra planety".
Jak taka #!$%@?ąca Karyna co pyskuje niezależnie od tego co zrobisz.
Takie bajki że Unia "próbuje" coś chronić można sobie wsadzić w d@#e. Cła i inne takie sankcje są tylko jak się dużym graczom to opłaca a nie że chronią "swój" rynek.
"Celem rozmów jest obniżenie ceł do poziomu porównywalnego z cłami dla firm współpracujących z Komisją Europejską, które wynoszą 20,8 procent. Niektórzy chińscy producenci, tacy jak BYD i Geely, mają jeszcze niższe cła wynoszące odpowiednio 17,4 i 19,9 procent."
@kierowcapieszyrowerzysta: to raczej nieprawda, od kiedy pamiętam to akurat niemieccy producenci samochodów byli przeciwni tym cłom choć argumentowali to obawą o cła odwetowe w Chinach
A my stoimy, rozdziapy, wierząc, że przepisy unijne są takie same dla wszystkich, że równo jesteśmy traktowani gospodarczo wobec innych krajów UE, a tam się prawdziwa polityka odbywa pod hasełkami, które nam Niemcy i Francja sprzedaje, przy czym
Ręcznie sterowane dodatkowe cła w zależności od widzimisię KE przecież nie miały prawa mieć wad, prawda? PRAWDA?
@bidzej: UE to nie sojusz, tylko narzędzie Niemiec do sterowania Europą i wysysania pieniędzy ze wszystkich dookoła.