Wpis z mikrobloga

Mircy,

Sprzedam Fiata!

Jakiś czas temu pytałem Was co sądzicie o Toyocie Auris i Oplu Meriva bo chciałem kupić samochód. Dzięki Wam kupiłem Opla Astre ( ͡° ͜ʖ ͡°).
Ale ja nie o tym chciałem.

Mam do sprzedania mój stary wóz:

Oto Fiat Marea Weekend st. Moritz 1.9 jtd 110KM, rocznik 2002.
Kupiłem go w komisie w Nowym Sączu w czerwcu 2010 roku, jestem trzecim kierowcą, wcześniej miało dwóch właścicieli w Niemczech.
Przebieg na liczniku to niespełna 256 tys. kilometrów - ile naprawdę to nikt nie wie :). Przy zakupie "miał" 186 tys. km.
Przód auta był kiedyś walnięty, jest inny zderzak niż fabryczny. Takie już kupiłem. Mój mechanik twierdzi, że geometria jest ok i uderzenie nie było mocne. Z resztą auto się prowadzi co najmniej dobrze jak na swój wiek.
Od razu po zakupie zrobiłem rozrząd, hamulce, oleje i filtry - standard przy zakupie niepewnej używki. Kupiłem też nowy akumulator.
Po roku z hakiem wymieniłem sprężarkę klimatyzacji bo stara się kończyła. Do dziś działa sprawnie.
Rok temu wymieniłem tarcze hamulcowe i sprzęgło.
Końcem zeszłego roku wymieniłem pompę ABS.
Parę lat temu musiałem wymienić czujnik położenia wału korbowego.
W międzyczasie wymieniałem standardowe elementy takie jak klocki, drążki stabilizatora, wycieraczki itp. Co roku na wiosnę wymieniałem olej + filtr oraz filtr kabinowy.

Jest to wersja st. Moritz z białymi tarczami zegarów (na sportowo ;) )

Plusy auta:
+ świetny silnik
+ bardzo dobra dynamika
+ małe zużycie paliwa
+ pojemny bagażnik
+ uhylny próg bagażnika - mówcie co chcecie, to świetne rozwiązanie.
+ dość komfortowy w trasie

Minusy:
- 15 lat na karku ze wszystkim co się z tym wiąże
- dość głośny, chociaż w porównaniu do konkurencji z tych lat to nie jest najgorzej
- rok rocznie trzeba przeczyszczać "klamkę" tylnej klapy żeby nie została we wciśniętej pozycji. Ponoć to norma w wersjach kombi Marei. Teraz działa :)