Aktywne Wpisy
![Minieri](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Minieri_sZhOBQPFjD,q60.jpg)
Minieri +393
![Minieri - Dzwońcie po śmieciarkę ( ͡° ʖ̯ ͡°)
SPOILER
#urodziny](https://wykop.pl/cdn/c3201142/4e549efea05df7a09fca7c8090e697faf6d94da2909a3cad3992e18dfd917cc4,w150.jpg)
źródło: temp_file3957849019167825233
Pobierz![ImNewHere](https://wykop.pl/cdn/c3397992/ImNewHere_xD2BgKkTDe,q60.jpg)
ImNewHere +32
#ukraina #wojna #rosja
Niestety dlatego NATO czy UE jest w kwestii decyzji niezdolne do niczego. Nigdy nie będzie zgody każdego członka na jakieś działania.
A mamy szansę bić się na ziemiach Ukrainy tak jak kiedyś walczono na naszych, głównie siłą żywą Ukrainy.
A za rok, może już być za późno i będziemy w czarnej dupie przygotowując nasz kraj do wojny..
Niestety dlatego NATO czy UE jest w kwestii decyzji niezdolne do niczego. Nigdy nie będzie zgody każdego członka na jakieś działania.
A mamy szansę bić się na ziemiach Ukrainy tak jak kiedyś walczono na naszych, głównie siłą żywą Ukrainy.
A za rok, może już być za późno i będziemy w czarnej dupie przygotowując nasz kraj do wojny..
Zgadzam się, że gra w dużej mierze skupia się na niesieniu frajdy z eksploracji, a system oddities w tym mocno pomaga. Ale - wcale nie jest tak różowo. Po pierwsze jak już się wszystko zwiedzi za pierwszym razem, to w kolejnych przejściach gra pod tym względem bardziej irytuje. Przede wszystkim brakuje mapy. Już o tym pisałem rok temu:
W recenzji zupełnie o tym nie napisano.
Ponadto sama eksploracja nie jest dobrze nagrodzona pod względem lootu, o ile nie zabierzemy się za crafting. Zwiedziłem całą mapę i jedyną wartościową rzeczą dla mnie była power fist :/ Ponadto lokacje są małe, wręcz czasami klaustrofobiczne. Zamiast czuć wielkość Core City, czułem raczej, jakbym zwiedzał serię klitek. Część lokacji była wręcz brzydka i anty-klimatyczna. Zwłaszcza jaskinie są tu nieciekawe - małe obszary z mnóstwem trash-moba, gdzie najczęściej nic nie ma i które nie wyglądają najlepiej. Wreszcie system oświetlenia i podział CAŁEGO obszaru gry na kwadratowe pola sprawia, że czasem trudno było mi się wczuć w klimat gry i czerpać radość z eksploracji, bo wszystko wyglądało, jakby było terenem do walki. Było to takie "growe". Też już o tym pisałem:
Z tymi problemami są związane jeszcze kolejne.
Autor poruszył ten problem, ale niezbyt pewnie, bo najpierw porusza go przy kwestii zbyt późnego dostania domu w Core City, później pisze, że w sumie to nie jest złe, bo można zwiedzać (no ale my tam już byliśmy - backtracking), a tak w zasadzie dotyczy to kilku małych questów.
Nie porusza za to kolejnej wady, mianowicie:
Wreszcie krytyka Deep Caverns - w zasadzie jej nie ma, a ta lokaja była koszmarna przy premierze gry i ponoć wciąż nie została naprawiona. Ponoć, nie wiem, bo autor o tym się nie rozpisał.
Arena w grze jest źle zaimplementowana. Wygrałem wszystkie walki z marszu poza ostatnią, gdzie liczyła się tylko inicjatywa. Jeżeli walkę zaczął przeciwnik - wygrywał. Jeżeli ja - to wtedy ja wygrywałem. Zresztą to dotyczyło sporej ilości moich potyczek w grze. Ponadto nie wspomniał o tragicznym AI naszych sojuszników, a nie widziałem w change logach, by mieli to naprawić (poprawili AI wrogów). W walce brakowało mi animacji śmierci:
Są też inne pierdoły, jak np. że w systemie rozwoju postaci nie wiadomo do końca, na ile rozwinąć daną umiejętność, by była na maxa w grze. Dotyczy to zwłaszcza hacking/lockpicking. Dopiero w Deep Caverns można się o tym przekonać.
Nie czepiałbym się tak i robił tego wpisu, ale rok czasu trzeba było czekać na recenzję, która w sumie przypomina tę w RPG Watch, tylko ta ostatnia została opublikowana tuż po premierze gry. Poza tym autor pisał tekst prawie rok i korzystał jeszcze przy tym z pomocy innej osoby.
Oczywiście nadal uważam, że Underrail to świetna gra i wspaniały #crpg silne punkty tej gry przeważają nad jej słabymi punktami. Szkoda tylko, że autor nie dał im szansy, by do tego doszło.
#rpg
źródło: comment_DhaiIRVanyxaMXMQ1BvZnJUJtSaQ6YKj.jpg
PobierzI tak autor tej recenzji sporo pozmieniał i odniósł się do niektórych zarzutów, gdyby napisał ją wcześniej byłoby same chwalenie niczym w jakiejś reklamie.
Jeśli chodzi o mapę to mi akurat się to podoba. Dzięki temu ten cały system korytarzy wydaje się bardziej skomplikowany niż jest w rzeczywistości. Ale to, że nie wspomniał o żółwim
@sejsmita: jest prosty
@Lisaros: Zapostuj i się przekonaj, na pewno sporo osób by się z tobą zgodziło. BTW, przydałby się napływ świeżej krwi na kodeksie więc warto żebyś się wypowiadał.
@Lisaros: A szkoda, bo Underrail jest moim zdaniem przereklamowany na RPG Codex.
Nie pamiętam już konkretnie, ale z wędkowania było kilka fajnych składników. Wiem, że chodziłem po bajorach i szukałem specjalnych gatunków. Też w niektórych można było złowić fajny sprzęt.