Wpis z mikrobloga

@bobbb: tak, wiem. I teraz tylko potrzebuję danych, które to udowodnią. Oczywiście wiadomo, że myśliwce są do tego stworzone (ze względu na kształt), ale im niżej tym samolot/silnik zużywa więcej paliwa. Potrzebuję teraz tylko danych jakiś. Jakiegoś samolotu, opracowanie naukowe itp. wykresy, cokolwiek.

KTOŚ COŚ?
@lukaslm Ogólnie przy przechodzeniu do prędkości naddźwiękowej samolot generuje grom dźwiękowy i na youtube jest trochę filmików z nisko przelatującymi myśliwcami podczas przekraczania prędkości dźwięku. Czyli w praktyce wysokość nie ma znaczenia dla możliwości przekroczenia, bardziej pewnie chodzi o zużycie paliwa.
@bobbb: Tak, tylko, że na przekroczenie dźwięku ma też tutaj moc silnika, zużycie paliwa i wytrzymałość danego samolotu. Bo taki boeing raczej nie uzyska chyba prędkości dźwięku na niskiej wysokości, bo silnika ma za słabe i pewnie rozpadł się. ( tego nie wiem) I dlatego potrzebuje wykresu dla jakiegoś samolotu, który uwzględnia prędkość od wysokości. Powiedzmy, że dzięki silnikowi x osiągniemy prędkość 900 km/h na wysokości do 500 metrów, ale już
@bobbb: Powiedz mi jedną rzecz. Czy z tego wykresu wynika, że F-16 może osiągnąć prędkość naddźwiękową na niskiej wysokości? Jeżeli dobrze odczytuje wykres. Dla prędkości 1,2 Ma jest to możliwe jeżeli przeciążenie wynosi do 5G.

@lukaslm: Ogólnie ograniczeniem prędkości jest konstrukcja samolotu, a na dużych wysokościach powietrze jest zbyt rzadkie aby utrzymywać wysoką prędkość.