Wpis z mikrobloga

Mirki z #prawo znający się na #prawokonsumenckie, mam pytanie.

We wtorek 27.12 złożyłem reklamację z tytułu rękojmi z żądaniem wymiany towaru. Przedsiębiorca dostał tą reklamację 28.12 (potwierdzone śledzeniem paczki).
Jak dobrze rozumiem we wtorek 10.1 mija termin odpowiedzi (14 dni kalendarzowych) przedsiębiorcy na moje żądania, a takiej odpowiedzi jeszcze nie dostałem i coś czuje, że jej nie dostanę.

Co robić w takiej sytuacji? Wysłać do gościa maila z pytaniem co się dzieje? Czy może od razu biec do rzecznika UOKiKu?
  • 10
@gumilii bądź człowiek, zadzwoń i zapytaj co się dzieje z twoją reklamacją, tam tez pracują ludzie i mogli przeoczyć, jak będziesz miły to więcej zalatwisz, to tylko wykopki tak mają żeby od razu do rzecznika z byle pierdołą latać.
@Adams_GA: A coś więcej mógłbym od Ciebie wyciągnąć?


Z mojej strony wygląda to tak, że w kodeksie cywilnym jest:

Art. 61. § 1. Oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać się z jego treścią. Odwołanie takiego oświadczenia jest skuteczne, jeżeli doszło jednocześnie z tym oświadczeniem lub wcześniej.


Z którego, na mój chłopski rozum, wynika że moje
@JustycjariuszOprawca: Żądanie wymiany sprzętu na nowy, wada polega na tym, że po 4 dniach sprzęt się zepsuł, a był używany zgodnie z instrukcją.
14 dni z art. 561[5] k.c. (Sekcja "Termin rozpatrzenia reklamacji" w linku podanym przez Ciebie).