Wpis z mikrobloga

#zbrush #grafika3d #3d #grafikakomputerowa

Ciekawa prezentacja na temat tworzenia grafiki dla filmów i gier, głównie porusza temat postaci ale nie tylko, rzecz jasna chodzi o zbrusha, ale to ciekawe jak wiele rzeczy on w tym tworzy.

Czas filmu ustawiłem w momencie, gdy zaczyna się prawdziwa jazda i pokazuje proces tworzenia concept artów kreatury, ale polecam całość.

Czo on #!$%@? robi.
einz - #zbrush #grafika3d #3d #grafikakomputerowa

Ciekawa prezentacja na temat two...
  • 5
@einz: jaki #!$%@? #!$%@?... cheater...

ZA-JE-BI-STE
rozwlaiło mnei jak łatwo rysował zanim zrozumiałem, ze on nie rzeźbi postaci tylko robi concept art. W zbrushu to było tylko ułatwienie, ale główna praca w PSie. Mega mega.
Ciekawe czy Zbrush łączy jakoś te część (trochę to tak wyglądało). Bo nie musi skoro render tylko potrzebny ale się zastanawiam.
@loczyn: Naxsterowi chyba chodziło czy zbrush automatycznie robi boolean z tych części które dodaje, czy te wszystkie elementy to osobne "meshe".

@Naxster: z tego ja zrozumiałem to łączy te meshe i robi retopo (w momencie gdy mówił o sprzęcie, że używa takiego subsurfa, aby retopo nie trwało dłużej niż 10s - albo coś źle zrozumiałem)

nie ma to tamto, imponujące workflow. Podoba mi się sposób w jaki zbrush nagrywa pracę.
@Naxster: On je łączy przy pomocy dynamesha, a potem dalej #!$%@?. Dynamesh działa na zasadzie takiej że robi jakby retopo, używając wybranej gęstości siatki dla całego modelu, czyli jakby używa określonej liczby poligonów celem równomiernego rozłożenia ich na modelu. Przy czym, merguje subtoole, przykład działania tutaj, choć słabo wyjaśniony.

https://www.youtube.com/watch?v=y2rRsnB5lYY

Najlepiej widoczne od 9 do 10 minuty.
@einz: Widziałem to już wcześniej, używanie insert meshów bardzo przyśpiesza, sam tak się często bawię, kopiując już gotowe elementy i je modyfikując, tylko u tego pana największe wow to photoshop, tutaj robi całą robotę