Wpis z mikrobloga

Zapytanie dla Mirków z tagu: #samochody #motoryzacja #mechanika .Samochód (octavia 1.6 mpi benzyna 03r)mało jeżdżony od paru dni,stoi na parkingu przed blokiem.Raczej zadnych problemów nie sprawia 500km temu wymieniony olej.Półsyntetyk ,Przebieg 250tys jak najbardziej realny.Czy to co jest pod korkiem to powód do niepokoju?Płynu chłodniczego i oleju nie ubywa.Pod korkiem płyny chłodniczego nic nie ma.
grekzorba - Zapytanie dla Mirków z tagu: #samochody #motoryzacja #mechanika .Samochód...

źródło: comment_wZ1gron2JOy8yTME8lI1HTrPYnffXXz1.jpg

Pobierz
  • 49
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@rzeznia22: Ale o zamiennikach i oryginałach to skąd wziełeś temat, bo ja nic takiego nie napisałem.Żyjemy w chyba wolnym kraju tak więc rób co chcesz, twoje bezpieczeństwo i twoje pozorne oszczędności, wyobraź sobie też że niektórzy kupują auto na dłuższy okres a niekoniecznie stać ich na nowsze, za to dbają o swój sprzęt mimo że to "ekonomicznie nieuzasadnione".Czasy się zmieniają a według mnie żyjesz jeszcze w epoce selektolu jak widać
  • Odpowiedz
@Minesr33: Oryginały i zamienniki to przytoczony przykład, że nie wszędzie warto pakować kasę, bo to nic nie zmienia prócz czarnej dziury w portfelu.
Owszem, moje bezpieczeństwo i dlatego wpakuje te nalewki, bo nie czuje na nich gorszego hamowania swoim 72 konnym bydlakiem. Właśnie dla tak słabych samochód według mnie takie opony są przeznaczone. I to jest jak najbardziej 'ekonomicznie uzasadnione' i ma sens. Gdybym tym zapieprzał po autostradzie 200+ to już różnica i bałbym się to robić na nalewkach.

Dlatego tak samo są oleje typu 10w40, półsyntetyczne z biedry, przewyższające zresztą wymaganą normę producenta w przypadku tej skody, przeznaczone do zwykłych samochodów "dla ludu" w dobrej cenie jak i dużo droższe, w pełni syntetyczne do mocniejszych silników, bardziej wysilonych gdzie ich zastosowanie niesie w pełni uzasadnione korzyści.
Skoda Octavia to nie jest auto klasy premium, tym bardziej z silnikiem 1.6 który jest właśnie zaprojektowany pod takie oleje. To ma być auto tanie w użytkowaniu. To nie porsche, żeby lać tam nie wiadomo
  • Odpowiedz
@grekzorba: To normalne w zimie na krótkich odcinkach. Całkowicie to zlej

- jeżdzę na 15W40

@rzeznia22: Mam nadzieje, że nie będziesz tak zaniedbanego auta komuś sprzedawał lub zaznaczysz w ogłoszeniu na czym ten samochód jeździł.
Ja mam 27 letnie auto. Leje do niego pełny syntetyk i i nie żałuje, są spore korzyści. Tym bardziej, że wcale pełne syntetyki nie są specjalnie droższe
  • Odpowiedz
@r5678: Twierdzisz, że wlewajac olej 15W40 nie dba się o auto? :D
A czytałeś o czymś takim jak zalecenia producenta, klasy lepkości, wymagane normy?
Skoro wlewam olej taki jaki zaleca producent z normą o wiele wyższą niż wymagana, zmieniam go co 10 tysięcy lub po roku razem z filtrem, to znaczy, że zarzynam ten samochód? Co się niektórym uwaliło, że wszedzie trzeba lać półsyntetyk/syntetyk do tego jak najrzadszy? Są jeszcze
  • Odpowiedz
@rzeznia22: Bzdury gadasz. Coś się przyczepił tej informacji na opakowaniach że przewyższa normy. To nie ma nic do rzeczy co sobie tam napiszą.
Nie chce mi się teraz pisać elaboratu o olejach bo już na mirko o tym pisałem. Wierz mi nie chcesz aby olej się zwęglał w silniku czy był gęsty jak jest zimno. Możesz sobie wziąć 10 olei gdzie niby spełniają normy producenta czy je przywyższają i mają
  • Odpowiedz
@rzeznia22: Owszem w olejach też jak marketing.. Np bardzo drogie amerykańskie oleje asmoil, które mają takie same bądź bardzo zbliżone parametry jak sporo tańsze np Neste czy Statoil.. a różnica w cenie to aż 200zł na 4L. Z tym, ze tutaj też dochodzi fakt, że ściągnięcie do Europy ze stanów też jest wliczone w cenę. Po prostu trzeba sobie porównać parametry, dopasować do naszego stylu jazdy i użytkowania samochodu i
  • Odpowiedz
Bzdury gadasz. Coś się przyczepił tej informacji na opakowaniach że przewyższa normy. To nie ma nic do rzeczy co sobie tam napiszą.


@r5678: Po coś jednak te normy są, nie wydaje mi się, żeby każdy pisał co mu się podoba a wlewał olej roślinny czy inne popłuczyny.
Skoro w instrukcji auta pisze, że wymagają:

mineralny api sj/cf
  • Odpowiedz