Wpis z mikrobloga

Hej, Mirki. Mam problem z #unity. Chciałem użyć Global Fog ze Standard Assetów i zmienić kolor mgły na inny niż szary, tylko, że nie wiem jak to zrobić.
Próbowałem sprawdzić skrypt ale sam nie znalazłem fragmentu, który by za to odpowiadał. Szukając w Googlach, wygląda na to, że powinien być w inspectorze parametr dot. koloru. Ma ktoś pomysł co powinienem zrobić?
#gamedev
Pobierz Konstrukt - Hej, Mirki. Mam problem z #Unity. Chciałem użyć Global Fog ze Standard As...
źródło: comment_NwTJ11k3KxTzcNwVDE6FTHlfZTDV1nDm.jpg
  • 5
@Konstrukt: Global Fog ma chyba swój shader? Tam pewnie jest kolor.
edit: Znalazłem w shaderze:

// Lerp between fog color & original scene color
// by fog amount
return lerp (unity_FogColor, sceneColor, fogFac);

Czyli j.w.: bierze kolor z ustawienia fog w oknie Lighting
@jigsaw96: O kurde, dzięki. Nie rozumiem co tam się dzieje w tym shaderze ale łopatologicznymi metodami udało mi się zrobić dwie mgły w różnych kolorach. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
**Miałbym jeszcze jedno pytanie jeśli ogarniasz shadery: stworzyłem dodatkową zmienną _WhatTheFuck, i w inspectorze można tam podpiąć jakąś teksturę. Czy wiesz jak zrobić żeby zamiast tekstury można było po prostu wprowadzić wartość RGB?

Początek:**

Shader "MyFogTestTemp" {
Properties