Wpis z mikrobloga

Mirki i Mirabelki, jak to jest z umowa zlecenie? Jestem studentem, dostaje alimenty, ale jak znalazlbym jakas prace na te umowe, to wtedy ojciec mialby podstawe, by mi nie placic? Ofc tak czy siak, w pelni, z takimi zarobkami (jakies 500-700zl) nie bylbym sie w stanie samodzielnie utrzymac. Czy cos takiego mogloby dac mu podstawe, by wystapic do sadu o umorzenie placenia mi alimentow? Dodam, ze zawsze pracowalem na czarno, bo zawsze sie balem, by mi ich nie umorzyl, bo w zyciu nirmoglbym sobie pozwolic na kontynuowanie nauki i szczerze mowiac nie wiem jak to jest. Z gory dzieki, no i oczywiscie Wesolych Swiat Wszystkim!

#kiciochpyta #praca #prawo #alimenty #studia #zus ??
  • 12
@KiedysMialemKonto: http://www.rozwodowy.pl/pobieranie_alimentow_a_praca_na_umowe_zlecenie,403,p.html
art. 133
§ 1. Rodzice obowiązani są do świadczeń alimentacyjnych względem dziecka, które nie jest jeszcze w stanie utrzymać się samodzielnie, chyba że dochody z majątku dziecka wystarczają na pokrycie kosztów jego utrzymania i wychowania.

§ 2. Poza powyższym wypadkiem uprawniony do świadczeń alimentacyjnych jest tylko ten, kto znajduje się w niedostatku.

§ 3. Rodzice mogą uchylić się od świadczeń alimentacyjnych względem dziecka pełnoletniego, jeżeli są one połączone z
@KiedysMialemKonto: możesz pracować bez przeszkód, to ile zarabiasz, czy masz pracę czy nie a także Twoja majętność ma znikomy wpływ na wysokość alimentów oraz na wygaśnięcie obowiązku alimentacyjnego, wpływ na to mają te czynniki ze strony biologicznego ojca
@Pie_Man: jestem. Nawet wyżej masz przepis, który jasno wszystko podaje. Jak dziecko ma 18 lat i pracuje za 15 koła jako programista to nie, rodzice nie mają obowiązku świadczeń alimentacyjnych. Również to czy dana osoba studiuje i jak czy dziennie czy zaocznie ma znaczenie, więc jest zupełnie na odwrót niż napisałeś.