Wpis z mikrobloga

Etap kolejny, problemy kolejne

Więc tak:
- po pierwsze jest podstawowy problem, przez szybę widać oryginalne tło zamiast nakładanego i nie za bardzo wiem jak to naprawić. Składanie jest tak, że mam render layer ze wszystkim, layer z otoczeniem z cieniami i obrazek tła na które jest nakladany. Dodatkowo samochód ma object index 1 a tło 2. I tak obydwa layery są łączone przez divide a następnie efekt tego jest łączony z nakładanym tłem przez multiply gdzie object index 2 jest jako factor. W ten sposób mam tło z cieniami i to jest mixowane z render layerem 1 przez object index 1.
Ktoś ma pomysł jak pozbyć się problemu? (dam rozkład node'ów w zdjęciu pod postem)
Może ktoś zna lepszą metodę nakładania na obraz.
- jakieś uwagi odnośnie tła?
- jakieś uwagi odnośnie ustawienia kamery? (to jest jedno z trzech które będą)
- uwagi ogólne?

oczywiście render próbny, zaszumiony, ale ma już korekcje kolorów. Pewnie dodam jakiś filtr fotograficzny, vinietę i co się zobaczy.

Wołam pomocnych @vasil i @loczyn
#grafika #grafika3d #blender #wykopowasekcjablendera #3d #modelowanie3d #jaguarproject
Naxster - Etap kolejny, problemy kolejne

Więc tak:
- po pierwsze jest podstawowy ...

źródło: comment_0WDQFt0YOxNUzy0UVVUk4PHF7Alev9Kv.jpg

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Naxster: Co do szyby, to zwykły glass (ewentualnie "słynna" modyfikacja z transparent)?

Na forum PKB spotkałem się z taki sposobem:

Lepiej jest szkło robić mixem Glossy + Transparent. ~Remik

Sposób pomaga przy HDRach, więc mam nadzieje, że w takim przypadku
  • Odpowiedz
Lepiej jest szkło robić mixem Glossy + Transparent. ~Remik

Sposób pomaga przy HDRach, więc mam nadzieje, że w takim przypadku też ;)


@sirgorn: jest dokladnie tym (nawet nie wiedzialem ze to popularna metoda xD) niemniej skladanie jest po obj index wiec nic to nie daje.

Wymyslilem wlasny patent bedee testowal
  • Odpowiedz
@Gorion103: nie mam hdrki i juz sie bawie w composing przeciez O.o

Po prostu przy mieszaniu jako maske stosuje objekt index a niestety cala szyba jest obiektem. Dlatego w tle wifac oryginalne otoczenie a nie nakladane
  • Odpowiedz
@Gorion103: ta metoda słabo działa, teraz z kompa widzę: faktura tła jest NA tej belce widzianej przez szybę. Słowem mieszanie jest wszędzie gdzie szkło. A tego nie chcę.

Wymyśliłem prostszy patent, podzielę otoczenie (studnię taką trochę) na dwie części i jedną zrobię niewidzianą dla kamery. Za szybami będzie pusto, alfa, za to pod kołami będzie grunt na który padać będzie cień.
  • Odpowiedz