Wpis z mikrobloga

@SiarkoWodor: Przekształcenie macierzowe - najpierw musisz wyznaczyć parametry przekształceń elementarnych (pochylenie, skręcenie, translacja, skalowanie), potem dla każdego przekształcenia tworzysz macierz. Następnie te macierze mnożysz, aby uzyskać macierz całkowitego przekształcenia. W tej formie można to zastosować, ale w efekcie powstaną dziury w gotowym obrazie, jeśli każdy piksel obrazu oryginalnego przekształcisz tą macierzą. Lepiej jest obliczyć macierz odwrotną i dla każdego punktu obrazu przekształconego znaleźć piksel mu odpowiadający w obrazie oryginalnym (wyjdą współrzędne
@SiarkoWodor: Nie mam praktycznego doświadczenia z implementowaniem tego, ale wydaje mi się, że można zacząć od rozpisania układu równań: biorąc pierwsze pięć przekształceń z linka, który wkleiłem, masz niewiadome X, Y, H, W, θ, φ, ψ, a równania dla każdego narożnika mają postać A [x, y, 1] = [x', y', 1] gdzie A to macierz danego przekształcenia, x i y początkowe współrzędne wierzchołka, a x' i y' docelowe współrzędne. Taki układ