Wpis z mikrobloga

Mazda 626. Starszy już nieco japoniec. Auto przyjaciela z którym robię po godzinach. Wymiana "kostki" stacyjki. Na foto stara vs. nowa w zamienniku. Stara wytrzymała 300k przebiegu. Nowa ori kosztuje horrendalne pieniądze (z tego co pamiętam coś koło 300zł). Zamiennik na allegro 65zł. Na razie działa ciekawe jak długo. Sama wymiana prosta.
http://i1060.photobucket.com/albums/t443/WiewiurPL/Warsztat/IMG_20161024_172811_zpsm9japsxe.jpg
#wiewiurwwarsztacie #mechanikasamochodowa
źródło: comment_F0SSmtMJDTAYlksGm2xFks4FY0Nc2EnG.jpg
  • 7
Pro elektryk by sobie zrobił obok zwykłe włączniki do zapłonu i rozrusznika a kluczyk tylko do odblokowania kierownicy.

Kumpel miał rozrusznik na przełączniku kołyskowym i jak raz pożyczył samochód to ktoś nie wyłączył rozrusznika po odpaleniu. Zresztą w bagażniku i tak leżały ze 3 zmielone rozruszniki od odpalania na lpg.
@biskup2k: Po padnięciu stacyjki w B4 1.9TDI zrobiłem bezkluczykowe odpalanie na przekaźnikach. Auto otwierało się jak byłeś w pobliżu i blokowało jak się od niego odchodziło, poprzez transponder.
Wystarczyło mieć w portfelu dodatkową baterię do transpondera (w razie czego) i transponder.
3 przyciski wandalodoporne je obsługiwały:
1 - zapłon
2 - wyłączenie zapłonu
3 - rozrusznik (schowany)
Aby rozrusznik kręcił trzeba było podać "+" ze stopu i zaczynał kręcić jak gasła
@biskup2k: ha w różowej beetlu miałem przez chwilę rozrusznik na włączniku ale takim na wciskanym bo znam swoją babę i wiem jak by to się skończyło (tak jak u Twojego kolegi)
Proponowałem mu to rozwiązanie - niestety w delikatnych słowach się nie zgodził.
@Issac: Nie rozładowywało ci akumulatora? Bo pewnie odbiornik musiał cały czas pobierać prąd.
W starszych Audi te stacyjki są wredne, bo zwykle ułamie się bolec, który kręci kostką i trzeba wkładkę stacyjki wyciągać.