Wpis z mikrobloga

Polski #simracing wychodzi z cienia!
W poprzednim wpisie informowaliśmy Was, że razem z SimRacingPL postanowiliśmy wspólnie zorganizować Największe Simracingowe Mistrzostwa GT w Polsce na platformie #rfactor2!
Już niebawem udostępnimy moda na bazie GT3 World Series by Simtek, tymczasem prezentujemy Wam najważniejsze założenia i zasady wspólnego projektu. (Szczegóły jak zawsze na naszych portalach: http://irg-world.com/smp-gt3-2017, http://simracing.pl/forum/f315)

Najważniejsze uzgodnienia:
- zasada 2W - mówi, że kierowca atakujący jest uprawniony do miejsca w zakręcie jeśli PRZED ZŁOŻENIEM się w zakręt jego przednie koła są zrównane z tylnymi kołami broniącego. Kluczowe są tu słowa "PRZED ZŁOŻENIEM SIĘ W ZAKRĘT". Jeśli broniący już się składa do zakrętu, a atakujący jest ciągle z tyłu to broniący ma pełne prawo zamknąć drzwi.
- zerowanie gumy na torze w dniu wyścigu przed sesją practice.
- zasada netykiety - nie będą tolerowane obraźliwe zwroty kierowane pod adresem współpracujących lig oraz wywyższanie się kierowców jednej ligii w stosunku do drugiej.
- możliwość jednorazowej zmiany auta w trakcie sezonu (zmiana auta możliwa w okienku tj na 6 wyścig - jednorazowo).
- rodzaj startu w wyścigach GT3: start z miejsca.
- limit okrążeń dopuszczających do startu z gridu - 30, do startu z pitu - 20.
- orange zone (kary w danych sektorach - podwójnie) ustalany na każdy wyscig.
- kwalifikacje z limitem 6 okrążeń (jak dotychczas w IRG). Set się blokuje po Q łącznie z paliwem (jak dotychczas w SRPL). Q1 dla wszystkich, Q2 dla TOP10.
- obowiązkowa na obu portalach rejestracja oraz zgoda co do wyboru przez kierowcę nicka lub Imienia i Nazwiska, pod którym chce się ścigać.

Kalendarz - 12 wyścigów:

08.01.17 - Le Mans Bugatii - R40minx2 (odwrócona kolejność top10 z R1 w R2)
22.01.17 - Imola - R90min
05.02.17 - SPA - R144min
19.02.17 - Hidden Valley - R40minx2
05.03.17 - Brno - R90min
19.03.17 - Estoril - R144min
02.04.17 - Brands Hatch - R40minx2
23.04.17 - Slovakia Ring - R90min
07.05.17 - Sebring - R120min
21.05.17 - Laguna Seca - R40minx2
04.06.17 - Istambul - R90min
18.06.17 - Fuji - R120min

- obowiązek użycia 2 mieszanek na sucho (soft i hard) w wyścigach R90, R120, R144. W sprincie R40 nie ma żadnych ograniczeń. Wyścig deszczowy anuluje obowiązek użycia obu mieszanek na sucho.
- każdy tor będzie miał wyłączone automatyczne nadawanie kar.

Punktacja:
- R40: 19-17-15-14-13-12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2 (16 zawodników) i reszta po 1pkt.
- R90: 32-28-24-20-18-17-16-15-14-13-12-11-10-8-6-5-4-3-2 (19 zawodników) i reszta po 1 pkt.
- R120/144: 50-45-40-36-32-28-26-24-22-18-16-14-13-12-11-10-8-6-5-4-3-2 (22 zawodników) i reszta po 1 pkt.
- 1 pkt za min 90% dystansu.

Pozostałe wytyczne będą niebawem opublikowane w regulaminie na obu portalach. Pojawi się tam taryfikator kar (incydenty będą oceniane wspólnie przez taką samą liczbę sędziów po obu stronach), sprawy organizacyjne i reszta zasad, które każdy startujący simracer będzie musiał zaakceptować aby wziąć udział w wyścigach. Wszelkie uwagi do wyżej wymienionych punktów można pozostawić w komentarzach, lecz tylko te, które faktycznie będą istotnie poprawiały już sporządzone wytyczne mogą cokolwiek zmienić. Niebawem także rozpoczną się zapisy. Na obu portalach pojawią się stosowne instrukcje. Powodzenia przy wyborze auta na nadchodzący sezon oraz bezkolizyjnej jazdy i jazdy fair play życzą administratorzy IRG i SRPL.

#irgworld #gry #esport
IRG-WORLD - Polski #simracing wychodzi z cienia! 
W poprzednim wpisie informowaliśmy...

źródło: comment_xJWzceJDPMprf1ss1L8Q0XsHOCshoRUE.jpg

Pobierz
  • 12
Polski #simracing wychodzi z cienia!


@IRG-WORLD: że jak? ( ͡º ͜ʖ͡º) od dawna promienieje, tylko niektórzy siedzą w oblężonej twierdzy DX9 i udają że wciąż mamy końcówkę XX wieku ( ͡ ͜ʖ ͡)
już bez złośliwości, bardzo fajnie że koncentrujecie siły na popularnym GT3, aż sobie sam nimi pojeżdżę dla porównania

- zasada 2W - mówi, że kierowca atakujący jest uprawniony
czyli przyjęliście zasadę simracing.pl która w/g mnie prowadzi do konfliktów i trudno ją na torze egzekwować


@rauf: Kontaktowa jazda zawsze prowadzi do konfliktów. A zasady takie same przecież tylko inny punkt odniesienia.

zawodnik atakowany nie ma żadnej szansy zobaczyć ze ktoś jest już na wysokości jego tylnej osi


@rauf: Bzdura, takie rzeczy się czuje i albo się ryzykuje i walczy albo się ustępuje i przepuszcza. I zawsze można się obejrzeć
@radd00: i myśmy ją stosowali parę razy, np. w czasie pierwszej wspólnej ligi simrace i simracing w 2015 roku, testowo przyjęliśmy właśnie CRC kolegów w lidze KTM X-BOW CUP i potem USCL

imo jednak skłania atakujących do większej agresji, pytanie czy ten z przodu w kontakcie zderzak tył-maska może coś zobaczyć czy jeśli będzie kontakt to się obroni czy zostanie podcięty, legalny kontakt bok w bok daje większe szanse na zostanie
@Jah00:
Aby pojechać w wyścigu, każdy zawodnik musi zrobić na serwerze min. 30 okr. pomiarowych. Warunkowo może zrobić min. 20 okr. - wtedy startuje z alei serwisowej.
Powyższe limity mają na celu zaznajomić zawodników z torem i zapewnić administrację o min. przygotowaniu każdego z uczestników.
Chłopaki nie wiem o co się kłócicie z tym 2W. Zasada jest podana i każdy wie w co gra. Nie wiem jakie panują obyczaje u Was w AC, ale zarówno na IRG jak i na SRPL w KAŻDYM wyścigu w którym brałem udział, każdy wiedział, że w pierwszej kolejności trzeba dojechać do mety, a dopiero później kogoś wyprzedzać. Nie spotkałem się nigdy, żeby ktoś nie szanował drugiego zawodnika na torze, zawsze ataki