Wpis z mikrobloga

@Kaczypawlak: Zakaz łączenia posła z zatrudnieniem w administracji rządowej nie dotyczy członków RM i sekretarzy stanu. Chodzi o to, że jak ktoś jest posłem, to może być ministrem. Nie oznacza to jednak, że może łączyć stanowisko posła z resztą wymienionych w artykule - nie mógłby na przykład być szeregowym pracownikiem ministerstwa.
@Kaczypawlak:

2. Sędzia, prokurator, urzędnik służby cywilnej, żołnierz pozostający w czynnej służbie wojskowej, funkcjonariusz policji oraz funkcjonariusz służb ochrony państwa nie mogą sprawować mandatu poselskiego.


Do tego się odwoływała. Tu nic nie ma o członkach rady ministrów. Nie jestem prawnikiem, więc nie umiem rostrzygnąć sprawy, według większości wypowiedzi prawników Ziobro może być posłem, bo prokurator generalny nie zalicza się do prokuratorów. W każdym razie sprawa nie jest tak oczywista i nie
@Kaczypawlak No ale w tym ustępie nie ma nic o prokuratorach, wiec wątpię, żeby chodziło jej akurat ten. Zresztą ten przepis mówi o tym, że poseł może być członkiem RM :/ W następnym stoi, że mandatu posła nie może sprawować sędzia, prokurator, żołnierz zawodowy, policjant i funkcjonariusz służby cywilnej. Kwestia czy w to wlicza się też P. Generalny
Nie oznacza to jednak, że może łączyć stanowisko posła z resztą wymienionych w artykule - nie mógłby na przykład być szeregowym pracownikiem ministerstwa.


@BarekMelka: A tam nie ma funkcji prokuratora generalnego wymienionego;]

Do tego się odwoływała. Tu nic nie ma o członkach rady ministrów. Nie jestem prawnikiem, więc nie umiem rostrzygnąć sprawy, według większości wypowiedzi prawników Ziobro może być posłem, bo prokurator generalny nie zalicza się do prokuratorów. W każdym razie
@Kaczypawlak:

Art. 103.