Wpis z mikrobloga

#uberoslo
kilka informacji na temat "spalania" podczas pracy w #uber
Wczoraj zacząłem prace o 17.00 i skończyłem o 4.30 nad ranem.
Naładowałem auto na 90% w Drammen. Licząc z przyjazdem na ładowarkę dzisiaj, przejechałem 249,9 km i zaczynam ładowanie od 34% wiec nie jest źle, mógłbym nawet stwierdzić ze jest całkiem przyzwoicie.


Jak sytuacja wyglada z ekonomia
Audi A4 2013 TFSI 170hp
- dziennie około 200km
- rata 3500nok/miesiąc
- ubezpieczenie 1500nok/miesiąc
- paliwo 9000nok/miesiąc
- autopass 3000nok/miesiąc
- serwis: zależy co sie #!$%@?, serwis gwarancyjny płatny
#tesla S 85 2013 około 450hp
- dziennie około 200 km
- rata 7100nok/miesięcznie
- ubezpieczenie 1300nok/miesiąc
- paliwo brak
- autopass brak
- serwis za free
Także mówiąc, auto na kredo, zastanówcie sie 3 razy #polskanadalwlesie


Teraz hajs bedzie sie zgadzał!
#norwegia #zagranico #emigracja

localgoodness - #uberoslo 
kilka informacji na temat "spalania" podczas pracy w #uber...

źródło: comment_fE6fcGugyp5ptiCG7QdWLeapHoxg37ZG.jpg

Pobierz
  • 56
  • Odpowiedz
@TheMan: Jako interesujący się Teslą postaram się odpowiedzieć na to pytanie :)

Zacznijmy od tego, że pobór prądu przez podane przez Ciebie rzeczy takie jak transmisja danych i ekran jest w obliczu takiego ogromnego akumulatora znikomy i wyłączenie ich nie dałoby praktycznie nic w temacie zasięgu samochodu. Tesla posiada "Energy Saving Mode", który, o ile dobrze pamiętam, ogranicza wydajność nagrzewnicy zarówno przestrzeni pasażerskiej jak i baterii do połowy mocy maksymalnej (zdaje się z 6000 do 3000 watów każda), a także ograniczają maksymalny pobór prądu przez silniki - samochód przyspiesza wolniej. O ile mi wiadomo Vmax nie jest ograniczana, ale zalecana jest jazda około 80 km/h - przy tej prędkości nie marnujemy jeszcze zbyt dużo energii. Tryb ten nie jest automatycznie włączany, i należy go aktywować samemu. Przy niższym stanie baterii nie jest ona w stanie dostarczać odpowiedniej energii, więc przyspieszenie jest stopniowo ograniczane.

System cały czas pilnuje, żebyś był w zasięgu stacji ładowania. Jeżeli zaczniesz się zbliżać do granicy zasięgu dostaniesz o tym powiadomienie. Baza ładowarek Tesli obejmuje ich Superchargery, Destination Chargery i ładowarki systemu CHAdeMO. Jeżeli wyjedziesz poza ich zasięg (bazując na stanie baterii) również zostaniesz o tym
  • Odpowiedz
@localgoodness: ile km ma przejechane ta tesla ? Taka używana kupiłeś z salonu ? Za serwis nic sie nie płaci czyli nawet za jakieś naprawy eksploatacyjne ?
  • Odpowiedz
@localgoodness: Ok, sprobuje sprostowac, bo to co autor posta wygaduje to brednie, sam mam Tesle w Norwegii i podziele sie prawdziwymi doswiadczeniami, a wiec tak:
- kolejki na ladowarkach sa i to spore czasami trzeba czekac 10 - 15 minut co z czasem ladowania daje ponad godzine postoju (ladowarki solli i drammen)
- Tesla z 2013 jest juz tak stara ze nie oplaca sie jej kupowac, z baterii znika 20 % zasiegu, nie ma autopilota, ma stare zegary, nie posiada rowiez wszystkich czujnikow i asyst bezpieczenstwa bez mozliwosci dokupienia, caly osprzet jest stary biorac pod uwage ze model s z 2013 a 2016 to przepasc jesli chodzi o elektronike.
- Tesla z 2013 juz nie posiada gwarancji poniwaz Limit to 100 000 km lub 3 lata wiec serwisu juz autor nie ma za darmo.
- Kredyt mozna dostac bez wkladu wlasnego, wystarczy nie zmieniac pracy co 2 dni.
- Z parkowaniem jest tak, ze mozna za darmo zostawic Tesle tylko na 2 godziny w centrum i musimy to wykazac na takim parkometrze ale jesli po tym czasie zmienimy tylko wskaznik na kolejne 2 godziny a nie zmienimy miejsca postoju to
  • Odpowiedz
@avunitl: jakos nigdy jeszcze nie stałem w kolejce do ładowarki, tym bardziej po tym jak wybudowali 20 koło Garde.
2013 przestarzała? rozumiem ze powinienem odrazu kupić z 2016 a najlepiej P100D
autopilot, po co mi w Oslo?
Pierwszy właściciel wykupił 5 serwisów, wykorzystał tylko dwa, mi zostały w spadku 3 i raczej wystarczy mi to do przyszłego roku.
Nie 3 lata a 4 sa na gwarancji lub 100k km
Z
  • Odpowiedz
@localgoodness: Nie mozesz sie pogodzic ze ktos jeszcze ma Tesle ? Napisalem ze jeden z uzytkownikow wykopu ma Tesle, co w tym dziwnego, nie musze na kazdym kroku zaznaczac ze MAM TESLE tak jak ty.
  • Odpowiedz
@localgoodness: Wlasnie na wykopie trzeba z tym walczyc, kazdy sie chwali ze co on nie ma, ale juz nie do konca w prawdziwym zyciu to tak fajnie wyglada, na szczescie znalazlem twoj post i moge opowiedziec jak to naprawde wyglada, bo to co piszesz to brednie, pozatym jak sam zaznaczyles uzywasz Tesli kilka dni/tydzien max wiec co ty mozesz wiedziec. Zamiast grzecznie sie pytac o porady to krzyczysz jak typowy
  • Odpowiedz