Wpis z mikrobloga

@wilk_brodaty: oczywiście wymieniasz cały olej a nie tylko dolewasz. Bo jeżeli dolewka to może być ryzyko bo nie wiadomo co tam jest. Chociaż ja bym poszukał jakiejś ulotki czy coś, może się znajdzie. A jak nie ma to pewnie ktoś usunął, żeby ukryć przebieg.
@wilk_brodaty: mineralny w zimę przy -15 zamieni ci się w masło i będzie problem z odpaleniem samochodu. Półsyntetyk będzie najbezpieczniejszy w tym wypadku. Lepiej przejść z syntetyka na pół niż z pół na syntetyka.
@wilk_brodaty: Do swojej wołowiny leje 5W40. Silnik mam 2.5TDI, samochód 2000r produkcji. Możesz spróbować lać syntety, ale jeżeli gdzieś będzie wyciekało, lub będzie nadmierne zużycie, to będziesz musiał zmienić na coś gęstszego, czyli 10W40.
@wilk_brodaty: no to ok, nie powinno być problemów. Jeżeli zdarzy się, że coś będzie wyciekało (a ma prawo), to nie zmieniaj oleju, tylko napraw wyciek. Oczywiście przy takim przebiegu może brać troszkę więcej niż fabryczna norma chociaż jeżeli silnik jest zdrowy to nie powinien.
@mariecziek: nic nie będzie musiał zmieniać tylko naprawić wyciek będzie trzeba. A jak będzie zjadać duże ilości, cóż wtedy dopiero można się zastanowić ale w 90% przypadków wymiana uszczelniaczy uszczelek itd itp załatwia temat.